Aktiesnakken — August 2011
-
Aka, den transaktionsafgift der er tale om pt, rammer vel ikke HFT?
-
60 min havde et inslag om det i 2010 om algo traders http://www.youtube.com/watch?v=WstJM_aNSj8
-
hvis afgiften også skal betales af HFT giver det lidt mening, men hvis det kun er en afgift på private investorer giver det noget mindre mening
-
det ville være så sindssygt dumt hvis det er sandt
-
ram HFT og så skaber man mere lige vilkår mellem private og professionelle
-
de kører os rundt i manegen p.t.
-
"we have never had a week were we lost money" .. programmøren til en af HFT
-
helt enig aka
-
-
min mening er at hvis de over 4 år endnu ikke har haft et tab (ugentligt), så er der ingen risiko
-
men det er vel også derfor at bankerne investerer så massivt i dem
-
og så er det bare en indtil videre lovlig måde at tage penge ud af markedet på. Kan godt være det giver likviditet, men det er ikke et godt nok argument for at tillade det imo
-
de fleste private ved nok ikke at så meget er computerhandler, der programmeres til at udløse alt muligt fra stopp loss til tear drops
-
Jeg synes argumentet for likviditet er fuldstændigt skamredet.
-
så jeg er 100% enig aspekt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind