Aktiesnakken — August 2011
-
Og bare de mindste forandringer har kæmpe gennemslag på deres regnskab
-
de danske realkreditpapirer har haft samme rating som stater - basel 3 har hele tiden lagt op til noget andet. Er det ikke det?
-
Der er fanden til forskel på et marked der er baseret på fastforrentede 20-30 års annuiteter og et marked, der er baseret på F1 afbedragslån
-
Jo og det får så gennemslag på solvensen. Fordi de så skal have mere cash i banken
-
Afbedrag - du er en polemiker varnæs
-
Som regulator ville jeg også sænke soliditeten på de elendige papirer - dansk realkredit er ren subprime i dag
-
Vi talte rigtigt mange milliarder
-
jeg har aldrig påstået, at jeg var andet end en polemiker - problemet er blot, at jeg har ret
-
Hahaha. Du vil virkeligt ikke vide hvem jeg skal holde oplæg for på mandag

-
Til dels enig jv, nedgangen på boligmarkedet har gjort de "gamle" afdragsfrie lån til subprime.
-
et afdragsfrit lån er en ren LØGN - det eneste bolig"ejeren" opnår er at blive lejer i egen bolig - og have risikoen for værditab på et massivt overvurderet aktiv
-
Var er blevet afdraget, var gælden afdraget i takt med prisniveauet faldt..
-
Nå men jeg regner med at vi er så kloge herinde at vi kan tjene på krisen. Historiske afkast ingen garanti for fremtidige. Det gælder begge veje ikke

-
Kristensen - se på England. Så kan du se fremtiden i DK
-
Hvilke køller kigger I på?
-
Problemet med at vædde imod en boble er at man ikke kan se hvornår den brister
-
Se blot på T-bonds - de er blevet et giffengode. Hvornår brister den boble?
-
De tbonds giver ingen mening
-
Shortsalget af VW under finanskrisen var et godt eksempel på fejlslagen - men korrekt spekulation
-
Jeg tror fremtidens økonomiske teori skal lære en del af kinesiske ordsprog
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind