sådan er hele EU konstruktionens filosofi jo - ad frivillighedens vej enes man og gør som man enes om - men når krybben er tom og man har
Men jeg ser den danske enegang med valuta som et disciplinerende middel - ikke at der er ment sådan - men det virker sådan
sådan ser jeg også på det nohope
de 3 % er jo heller ikke løbende, der er loft over gælden også
statsledere der tror de er kejsere - ingen nævnt ingen glemt - så ded
HRM - hvorfor er det sygt? Nohope - ja vi er som hunden der følger sin hale - vi har bundet os til Euroen men sidder udenfor når der
som heller ikke bliver overholdt. OG 60%??
mht overholdelse - så var det uheldigt at tyskerne var de første til at komme godt fra at bryde reglen uden straf
besluttes - med mindre vi da lægger os og siger VOV - vi vil også gerne låne Grækenland penge .....
Fordi det er alt for løst
60% af BNP er jo fastsat ud fra nogle økonomiske modeller der skulle virke - men de virker ikke i krisetider
Ja - helt sikkert - hvis DK havde været med i EUROEN så var det aldriiiig gået galt - så havde vi nok skulle holde de andre på måtten
men er helt enig i at det er alt for løst - du har bare kun dialogens vej- HVEM skal håndhæve det? Merkel med en nihalet pisk eller Sarkozy
Nohope - DKs økonomi er vidst ikke meget større end Hamburg og Omegn så det havde nok ikke betydet ret meget
EUR systemet har et massivt indbygget paradox - hvis man ikke kan holde konvergenskravene, så får man en bøde. Men så kan man jo slet ikke
holde konvergenskravet....
Egentlig hidser det mig ikke op - men man skulle have krævet en deponeringsordning - overtræder man reglerne røg deponeringen
Problemet er vel at Politik kan bygge på dialog, men når det kommer til penge kan man ikke forvente at dialog er nok show me the money
godt nok bliver bøderne ikke effektueret. Men det system er sgu for viderekomne bureaukrater.
Erhard jakobsen foreslog engang omkring 1995 det nohope skriver her - en fond alle havde betalt til - var det 160 billioner Euro han mente
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind