Aktiesnakken — August 2011
-
Jamen HRmunk, vi har en ØMU-gæld!!!!
-
De bevidst arbejdssky elementer mener i hvert fald ikke at de snyder i skat.
-
-
"Har hele tiden troet og håbet på hende, da jeg gerne ser hende som statsminister i stedet for Lykke." - Lykke, altså hende fra tv-serien?
-
Noget vi (hele Jorden) burde have, var en skat på naturlige resurser. Sådan at FN modtog dette beløb. F.eks. mineraler, olie, skov, vind, vand, og hvad ved jeg. Tænk hvad en skat på bare 10 øre pr 100 kr kunne gøre. Og forståelsen af at jorden tilhøre alle. God weekend.
-
Skatterubrik 179 - Fortjeneste erhvervet ved forbrug af vind
over bagatelgrænse på 500 m3? -
Det er med panden mod muren her i DK, 1/2 står uden for arbejdsmarkedet, får en eller anden form for overførselsindkomst - Deres stemme ved vi godt hvor lander...
-
Måske sat lidt groft op, men rød stue eller DF

-
Overordnet set, er en for stor pulje af befolkningen uden for arbejdsmarkedet og det skaber problemer mht. at få gennemført reformer der batter (skat, arbejde m.m)
-
Men så snakker vi politik og der er som bekendt forskellige meninger om hvad landet bedst er tjent med..
-
Det eneste moralsk retfærdige er at beskatte forbrug og negative
eksternaliteter. Alt andet er simpelt tyveri. -
Helt klart, men nu er det så ikke kun pensionister det drejer sig om. Anyway, må smutte. God weekend
-
Det burde være pensum i danske folkeskoler at se alle afsnittene af Friedmans 'Free to Choose'. Første gang jeg så dem føltes som at slippe fri fra et mentalt fængsel, som den danske folkeskole og DR havde opfostret mig i. Kan varmt anbefale andre at se den.
-
Særligt afsnittet om inflation og anatomy of a crisis er ekstremt relevante i denne tid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind