Aktiesnakken — Juni 2011
-
jeg tvivler på at fs tør nedskrive på porteføljen hos max bank, de har jo selv sagt god for den før, og tallene er kun forbedret siden. jeg
-
vil ikke som aktionær i max bank blot acceptere forhøjet krav og lukning...
-
tror det er aarhus lokalbank som først kommer i maskinen, hvis flere lukker.
-
Man kan sige at Max Bank og Fjordbank Mors ligner lidt hinanden..
-
De er begge resultatet af 2 banker der er fusioneret under finanskrisen, med en efterfølgende aktieemission, til styrkelse af likviditeten..
-
I øvrigt kan man også tage Vestjysk Bank med i denne sammenligning.. (Bonus og Ringkøbingbank)
-
Det store spørgsmål er boniteten i de store engagementer.
-
Nemlig...
-
Jeg har hørt snak om at det havde været billigere for bankerne at have overtaget Amagerbanken, fordi funding og kreditværdigheden var blevet
-
så meget dyrre..
-
Det koster kasse hvergang de bliver nedgraderet hos Moodys, S&P m.fl..
-
gad vide om finanstilsynet har tid til at se på sælgerne af fjord-aktien de sidste par uger... og i særdeleshed idag... selvom det er småpen
-
Kunne man ikke iøvrigt tro at FT har som internt "mål" at lukke en bank i kvartalet... bare for at vise deres indbildske "post"-proaktivitet
-
..... det er jo gratis for dem.... og better safe than sorry. -
Nu har de fået så meget kritik for at v ære for passive, nu er de så gået i den modsatte grøft

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind