Aktiesnakken — Marts 2011
-
Jeg bruger kun analyserne til at se hvilke typer af informationer de har gravet frem. Altså om de har fundet noget info jeg ikke
-
selv var klar over i forvejen
-
hver eneste af disse nye vindmøller vil koste over 150 mio per stk at installere offshore.....
-
-
hvis det blot er en simpel opskallering af nutidens møller (hvilket det ikke er) så er det faktisk over 200 mio per mølle...
-
fandt en artikel omkring gearkasser: http://www.windpowermonthly.com/news/1010395/Wind-turbine-gearboxes-effort-improve-reliability/
-
her en video http://worldofwind.vestas.com/presentations/generic
-
ikke bare en video men masser af videoer om den nye 7mw mølle
-
mht drøftelse af valg med kunder troldmand: "a number of experienced offshore customers have been invited to provide their input during the
-
development process – resulting in a match between turbine specifics and customer business cases."
-
ja jeg så det godt. Er nu ved at se de spændende videoer
-
repower har en 6,15mw gear mølle. så på den måde er det ikke fuldstændigt nyt
-
@Trold - Kan du vurdere om man ¨på V112-platformen kan udvikle møller på 4,5-5MW?
-
med teknologien ja. Men ikke med de fysiske rammer som V112 har. Så det vil kræve en ny nacelle og dermed i princippet en helt ny mølle
-
Et gæt er at man nok kan nå op på 3,5-4,0mw på den gældende platform
-
altså med større gearkasse/generator samt evt større rotor afhængig af vindregime
-
Tak..
-
Skal du ikke har smedet et indlæg sammen? Eller du er måske i fuld gang?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind