Nix, bix. coller. "en oplagt turn around case" er et udtryk man ikke sjældent ser på aktiesites. Normalt er det ensbetydende med "dødsbo"
Fondene er meget mere interesserede i stabile brancher, hvor der er større sikkerhed for cashflowet - Det er i hvert fald de sektorer de
er villige til at betale for i det nuværende marked
Langt bedre for en investor at lade AMAG gå ind i FS og så købe de sunde dele.
jeg synes bare det ville være en spændende (og far out) løsning.... en kapitalfond kommer med 2-400mio som jo trods alt ikke er alverden for
Se på Nykredits køb af Forstæderne. De troede at de havde været hele vejen rundt.
dem... og så kommer et par private og de små med resten.... kapitalfonden sætter sig på magten og får en ny ledelse ind.
Og skeletterne blev ved med at vælte ud.
ja helt enig - Problemet er, at risikoen er så svær at kvatificere. Hvis der er nmoget fondene hader så er det usikkerhed
ja, men nu er der trods alt snart gået 2 år i amager siden krisen startede.... og ft m.fl. har været igennem bøgerne flere gange.
Men helt enig i behovet for en ny ledelse - virker ærligt talt til, at den nuværende er villige til at tage store bets
ja, moimoi... det er svært at kvantificere risikoen... men fonden skal så heller ikke ud og skaffe x mia til finansiering af købet....
2-400 mio vil være småpenge.... men om fondene overhovedet tænker i "lotto"-investeringer ved jeg af gode grunde ikke
coller, med al respekt tror jeg ikke at du ved hvad det vil sige at sætte sig ind i en bank af AMAG's størrelse.
Men 2 - 400 mio.kr . er virkelig sværre at skaffe i dagens markad
Og det er jo med god grund, at ledelsen er villige til at tage store bets.. derfor stay out
det er et enormt arbejde at vurdere den eventuelle kreditrisiko der ligger i hvert enkelt engagement
Også tager det tid - det er alligevel en rimelig presset deadline de arbejder med
Endvidere er der ikke mange fonde der har lyst til turnaround sager. De vil have stabilitet og cashflow
@turban - jeg tør ikke røre ama - tager sgu for kort tid at sende en f-,med om, at de er overtaget af FS
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind