som også gælder private, der driver en eller anden minimal form for "virksomhed"
Ikke hvis selskabet etableres udelukkende til aktiespekulation.så glem det !
glem at bruge selskabsform, selv hvis man har indtjent pengene i selskabsform er det tvivlsomt.
knox, hvis du planlægger at anskaffe dig over 10% af aktierne i et selskab kan det vist godt betale sig
over 10 % af aktierne i et børsnoteret selskab ? okay så står jeg af - så skal jeg have penge for rådgivning
De fleste vil være bedst tjent med at lege med lidt pensionsmidler - det koster heller ikke revisor når året er gået
virksomhedsskatteordingen kan tjene som paraply for en række forskellige erhvervsaktiviteter, hvorigennem du
med en holdingstruktur kan opspare overskud til lav beskatning
men hvis det kun handler om at handle aktier, da bør du gøre det i privat regi
Turin, tak for dit lynkursus !
Såvidt jeg erindrer er aktieinvestering indenfor virksomhedsordning at betragte som hævning, medmindre der er tale om papirer der sker
nej, du kan investere via bestemte typer investeringsforeninger (godkendt efter virksomhedsskatteordninger) hvilke ikke anses for hævning
Lagerbeskatningen har vel kun betydning, hvis du er langsigtet.
Er du helt ude ved årskiftet eller planlægger dine handler i december måned har det sjældent den
ja - dem der er lagerbeskatning i ellers er det hævning - det gælder også korte spekulationer.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind