Aktiesnakken — Februar 2010
-
5-8% vækst i 2010.... lavere oms.vækst end i de tidligere år
-
marginalt lavere margins..... pga. produktmix og stigende afskrivninger
-
EBITDa/EBIT vil blive forbedret..... men earnings vil blive påvirket af omfattende support til MErck, kliniske studier, aktiviteter mht.
-
regulatoriske ændringer....
-
I ebit er der inkluderet milestones fra merck
-
improved positive cash flow...
-
(herunder vel især pga. det faldende inv. niveau som tidl. nævnt)
-
i 2H 2010 vil vi komme med nye long term financial guidance......
-
på sigt vil vi se ebit/ebitda nå pharma-levels.
-
så er der en god slide om den strategiske platform og de vigtigste trends indenfor alk's forretningsområde... den bør man nok selv kigge på
-
som aktionær.
-
Q&A....
-
Novod: Hvad skal i bruge al den overskydende kapacitet til i de kommende år.... (pga. det slowe uptake af grazax)?
-
hvad mener i med pharma-ebit-margins?
-
Bager giver det åbenyse svar at man selvfølgelig må påregne noget fri kapacitet i et stykke tid når man bygger en ny fabrik.
-
pharma EBIT-% betyder niveauer i tyverne
-
Vi har nok kapacitet nu til mange år og mange års vækst siger Bager igen.
-
henrik Simonsen fra SEB:
-
spgm vedr. omk til "støtte" i 2010 til merck...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind