Godt nyt fra Erria
-
Blandt de -efter min mening- mere interessante aktier på FN findes Erria. Et lille og overset dansk selskab, der opererer i både Danmark, Vietnam og Singapore. I Danmark er det nyerhvervede Nordic Marine Partner, der genererer indtægt til Erria A/S, som har hovedsæde i Køge. I Vietnam er det selskaberne Erria Container Service og Mermaid Maritime og i Singapore Cathay Seal.
De tjener alle sammen penge, og skaber i 2025 en guidet omsætning på 200-220 mio. kr. samt et EBIT på 6-8 mio. kr. Børsværdien er lige nu 52,6 mio. kr. og der er ingen gæld.
Jeg har før skrevet om ERRIA, som jeg mener er værdisat for lavt. Men det er en særdeles illikvid aktie, så det skal selvfølgelig også med i helhedsbilledet.
I dag sker der lidt kursmæssigt, og det hænger sammen med en børsmeddelelse om kapitalændringer - stk. størrelsen ændres fra 1 kr. til 0,25 kr. men ellers ingen ændringer i kapitalsammensætningen. Desuden meddeler ERRIA, at de planlægger tilbagekøb af aktier samt udbyttebetaling.
jeg har mange aktier i ERRIA, og dette indlæg er ikke anbefaling om køb eller salg af aktien.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind