Eli Lilly foran Novo Nordisk, Tesla-aktien og Elon Musk
-
Eli Lilly har sendt Novo Nordisk markant ned med data fra deres nye vægtstabspille. Kan Novo Nordisk svare igen? Hør også om regnskab fra Tesla, samt om en USD-nedsmeltning ude af kontrol i afsnit 271 af Investeringspodcasten.
-
Jeg blev ligesom Per også positivt overrasket, at Tesla tilsyneladende har formået at kontrollere omkostningerne. Sammen med toplinje-væksten i det fortsat lille segment for solpaneler og batterier var det for mig de to positive ting ved regnskabet.
Men jeg hæfter mig ved følgende:
- 20% nedgang i bilsalget
- 71% nedgang i indtjeningen
- Tab på driften uden regulatory credits.
Og følgende:
- Stort insider-salg i Q1
Der blev lovet følgende ifm earnings call:
- robotaxier i Austin til sommer
- tusind robotter i fabrikkerne inden året er omme
- FSD Unsupervised tilgængeligt for alle inden året er omme
- et årligt salg på en million robotter inden 2030
Deres 10-Q er i øvrigt allerede klar, hvor toldsatser bliver nævnt 17 gange:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1318605/000162828025018911/0001628280-25-018911-index.htmTesla er en spændende virksomhed. Det er ærgeligt, at de ikke har en anden direktør og storaktionær.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind