Tesla: Er der et ømt aktiepunkt for Trump vs Elon Musk?
-
Tesla's stock defied gravity for years. Is Elon Musk's EV party over?
Most of Tesla's sky-high value is based on robotaxis and robots it hasn't yet produced
-
Allerførst så vil det undre mig, hvis ikke Tesla fortsætter sit fald.
Har ikke deltaget i chatten omkring Tesla. Har dog fulgt den, af to årsager. For det første har jeg siden lang tid før årsskiftet, fulgt aktien, idet den tydeligvis skulle ned. Min respekt for de skribenter her, der hele tiden korrekt har spået om dette fortsatte fald. Jeg har altid syntes, akkurat som SB, at Tesla var en spændende aktie. Og ja! Jeg har da tidligere ledt efter gode entry points, men ikke længere. Fordi! For det andet er jeg afgjort på det hold, som finder Musk's ageren og udfald fuldkommen uacceptable! I går kaldte han f.eks Polens udenrigsminister "lille (dumme) mand"!
Så stærkt afskyr jeg ham, at jeg har afskrevet aktien, uanset om det så var den bedste aktie i verden. Kunne ikke drømme om at sætte en krone i den, ligesom jeg ikke vil eje en eneste ting som Musk er involveret i. Forhold nummer to opvejer nu min lyst til at gøre en (måske men tvivlsom) god investering. Er nu heller ikke overbevist om, at det ikke er en ægte boble. Jeg kan ikke se styrke på kort sigt, kun fald, og har overordentligt svært ved at sige noget sikkert om aktien på lang sigt. Men det er altsammen ligegyldigt, for jeg vil ikke eje aktien.
Oveni det er jeg faktisk så rystet i min grundvold, over at se milliardærer, eller Oligarker, begynde at bestemme, manipulere og tage kontrol over verden. Sikke en plan, at tage demokratiet på sengen. Fængsel for livstid for dem alle, eller det der er værre. "Velkommen" til præcis det vi i hundredevis af år, har prøvet at sige farvel til, idet det har været dybt skadeligt for alt, og især vi mennesker
Kært barn har mange navne, som f.eks kongevælde, enevælde, oligarki, feudalisme, diktatorer, Stalinisme, lensherrer, fyrstedømmer, adelsherredømme, slaveri, fæstebønder o.s.v."Sjovt" nok har USA ført an i deres fordømmelse af oligarki, Sovjetstaten, kommunisme, statskapitalisme etc. Nu går de så ind i nøjagtig det samme ( i forklædning) med bind for øjnene. Hvor dumme gør sociale mediers falske budskaber og løgne lige verden. Og de samme oligarker gør nu dette (løgnen og falskhed) til normalen!!!!??? Under dække af, at ingen kender sandheden. PMIØ! Det Må Ikke ske i EU - ellers tak, luk dem ned eller kræv 100% dag til dag ansvar for hver eneste fake, løgnagtige, hadske o.s.v opslag. OG ikke mindst manipulering med algoritmerne.
Uanset "din" eller min politisk observans (Venstre eller højre), mener jeg vi er kommet til et punkt, hvor det er åbenbart, at der skal indtænkes ubrydelige grænser for, hvad personer og kapital/ejerskaber må have af indflydelse. Hvor meget skal man eje, før bestemmelsesretten mistes (JA - mistes totalt - bogstaveligt talt!), og skal milliarder, eller f.eks 100 millioner kunne gå i arv. Hvor går grænsen.
Tror nok de fleste lige skal synke skråen (også jeg selv), men vi bliver nødt til at tænke disse tanker, og lade være med, af ren og skær vane, at kalde dem "venstreorienterede". Og i EU, som nok er det største område, vi kunne tænkes at have indflydelse på, skal man lade dette gælde på globalt plan. Altså ud over EU's jurisdiktion. Nak dem øjeblikkeligt! Også derfor skal Europa opruste voldsomt. Der kommer en ny dag "i morgen"!
-
Dit indlæg, som jeg iøvrigt er enig i, viser med al tydelighed at Musk og Tesla fremkalder kraftige følelser. Og det er ikke godt for en virksomhed, hvis de er negative hos deres potentielle kunder.
Læg dertil at det ikke kun drejer som om deres kunder: Hvis/Når handelskrigen kommer, så ved politikere rundt omkring i verden også hvordan man rammer hjertet i MAGA: Ekstrem told på Tesla.
-
Interessant indlæg om forretningsmodellen mere at pumpe varm luft og vilde ambitioner til investorerne, der er bange for at stå uden for godt hjulpet af sociale medier og spekulativ adfærd
-
Fin artikel. Reuters lod sig vist inspirere. Her titel og clean link:
Musk's Tweet-Fueled Bubble May Be About to Burst
https://www.nytimes.com/2025/03/09/opinion/musk-tesla-sales-stock-price.htmlTesla's stock defied gravity for years. Is Elon Musk's EV party over?
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/teslas-stock-defied-gravity-years-is-elon-musks-ev-party-over-2025-03-10/Tesla førte an med et kursfald på 15% i dag. Også største kursfald ÅTD i S&P500.
Der bliver forresten solgt en del tyske elektriske biler i Danmark.

-
Normalt kommer jeg sjældent med konkrete opfordringer om køb eller salg, men Teslas situation er simpelthen for skrøbelig.
Der er næppe nogen "supplerings områder" i kursen.
Kom nu ud af den aktie, med nuværende tab eller med gevinst hvis man stadig har det.
-
Det ser ikke ud til, at Klumpens køb af en Tesla i dag har gjort noget godt for Musk/Tesla! Specielt ikke efter han har indført vanvidstold på stål og alu fra Canada.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind