Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Popcorn og Cola!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
27 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • StockBullS Offline
    StockBullS Offline
    StockBull
    wrote on sidst redigeret af

Ja, du har helt ret! Vi har hver især vores egne mål, risikotolerance og økonomiske forhold, så hvad der virker for én, er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden. Jeg håber, vi kan blive enige om, at både Bitcoin og Tesla er meget volatile risk-on/risk-off-aktiver.

1 Reply Last reply
    6
    • K Offline
      K Offline
      koden

Enig. Bliver lidt træt af altid at høre den med at der er Kina og USA komponenter i alt så det kan ikke betale sig.
      Jo det kan. Stille og roligt vil det ændre sig over tid.

Jeg kan slet ikke se at man kan købe andet end europæisk i disse tider.
      Lad den østlige del af EU overtage al den produktion vi har sendt til Kina.

Lige på elbil siden er der endda bedre alternativer end Tesla, hvis man som jeg ikke bruger alt det gejl den er udstyret med og hvor halvdelen alligevel ikke virker ordentligt.

Det eneste positive der er kommet ud af Trump og hans slæng er at EU er vågnet op.

1 Reply Last reply
      9
      • StockBullS Offline
        StockBullS Offline
        StockBull

Det meste af importen fra USA til EU består af industriudstyr.
        Fordeling i procent og værdi (estimat for 2024 ekskl. LNG)
        Baseret på ovenstående kan vi lave en grov fordeling af de 285 milliarder euro:

Maskiner og udstyr: 25-30 % (ca. 75 milliarder euro).

Kemiske produkter og lægemidler: 20-25 % (ca. 65 milliarder euro).

Transportudstyr: 15-20 % (ca. 50 milliarder euro).

Fødevarer og landbrugsprodukter: 5-10 % (ca. 20 milliarder euro).

Andre varer: 15-20 % (ca. 55 milliarder euro).

Leverandører af LNG og LPG til EU i 2024
        EU importerede LNG og LPG for 78-80 milliarder euro i 2024, primært fra følgende lande:

USA: Ca. 34-38 milliarder euro.

Rusland: 10-13 milliarder euro.

Qatar: 10-11 milliarder euro.

Norge: 5-7 milliarder euro.

Algeriet: 1-2 milliarder euro.

Andre lande (fx Nigeria, Trinidad og Tobago samt Mellemøsten-lande): 9-13 milliarder euro.

USA var klart den største leverandør, mens Rusland – trods sanktioner – stadig havde en betydelig andel af LNG-leverancerne.

Kommentar
        Det gør næppe den store forskel i det samlede regnskab, hvis folk holder op med at købe Heinz ketchup, Levi’s jeans og barberblade. Tesla-bilerne produceres jo også på fabrikken i Berlin, så det ville nok mest være ærgerligt for dem, hvis den lukkede – det ville de sikkert ikke tage let på, især når det er verdens sikreste bil!

Hvorfor skulle folk ændre vaner nu, når de ikke har gjort det de sidste 50 år og allerede har gjort Kina til verdens førende producent af næsten alt? Kina forventes at stå for 50 % af verdens produktion inden 2030, så det gør næppe noget at skære lidt ned på barberblade fra USA. Folk flyver og brænder jetfuel af som aldrig før, mishandler kloden med den ene hånd og vil boykotte lidt ketchup med den anden. Det virker ikke ligefrem som om prioriteterne hænger logisk sammen.

Det giver heller ikke meget mening at importere alt det CO2-tunge udstyr, der bliver leveret med forurenende skibe, og samtidig skrotte verdens mest bæredygtige elbil, som kunne leveres direkte fra Berlin med en elektrisk gigatruck fra Tesla. De fleste logisk tænkende kan nok regne den ud. Men 50% tænker jo med følelserne så der er noget der.

1 Reply Last reply
        6
        • B Offline
          B Offline
          Benjamin76

Jeg har ingen ide om BIC.. men jeg er selv meget imponeret over

https://barberskabet.dk/pages/barbering?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAt4C-BhBcEiwA8Kp0Cf8zx1UpuS3JtqKKV1K1VTTAMJLLgua6EfCTkbke_Enf0aSmXxNTghoCWoUQAvD_BwE

det er dansk og det fungere bare, og så bliver det endvidere leveret i din postkasse !

1 Reply Last reply
          4
          • T Offline
            T Offline
            TOPspiller

Hvis man istedet køber en Europæisk bil der også er produceret i EU så er man i status 0 og får også en bedre bil.

1 Reply Last reply
            10
            • doodhaD Offline
              doodhaD Offline
              doodha

Nu er mit behov desværre dækket for de næste to år - men ellers tak for tippet.

1 Reply Last reply
              3
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Og gevinst eller tab så meget større! Tror på, at jeg tog en pause med rettidig omhu:)

1 Reply Last reply
                2
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Blot til info! Jeg er tilbage i de korte bukser, denne gang med Nvidia mfl.

1 Reply Last reply
                  0
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan

Ihh tak for den oplysning.

1 Reply Last reply
                    1
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Jeg forsøger at træde varsomt, men samtidig råde! Nogle gange er provokation midlet til at skabe forståelse for ubalancer i økonomien! Og nu dealer vi altså med en person som leder af US, der ikke tænker rationelt mht. markedet. Resultatet ser vi pt. Samtidig med at jeg shorter, køber jeg solide selskaber i EU og Asien, der er undervurderede for gevinsterne! Beklager, hvis jeg træder nogen over tæerne med en gammel "hap" vending i mit indslag! Lukker iøvrigt mine shorts igen i aften, de har givet nok, og en korrektion er forestående. mvh.

1 Reply Last reply
                      1
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Jeg har reageret på overreaktionen i især Russel 2000, og er gået forsigtigt long

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger