Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tesla salgs-implosion?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
30 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • StockBullS Offline
    StockBullS Offline
    StockBull
    wrote on sidst redigeret af

Det bidrager jo bare til en mere polariseret verden. USA fungerer som verdens vækstmotor, mens situationen i Kina er mere bekymrende. Danskerne køber i meget stigende grad kinesiske varer online, herunde Apple-telefoner og anden elektronik, der er produceret i Kina. Selvom det selvfølgelig er op til den enkelte, hvor de vælger at handle, virker det lidt dobbeltmoralsk, hvis man samtidig har en Facebook-profil og støtter Google, som deler data med forskellige onlinefirmaer. Det rejser spørgsmål om, hvilke værdier vi egentlig står for, når vi handler.

Jeg er helt enig i, at vi som danskere bør støtte danske producenter og undgå amerikanske fastfoodkæder som Burger King, McDonald's og Starbucks. Fatter faktisk ikke at danskerne som har gode kokke ikke har kunne udkonkurere disse fastfoodkæder som sælger usund junkfood. Hvad angår elbiler, foretrækker jeg at støtte de mest innovative, herunder Tesla. Giver ikke mening for mig at støtte ICE fabrikanterne eller de kinesiske. En Tysk produceret Tesla støtter man både EU og grøn omstilling. Heller stop cocacola, junkfood burgerne og Facebook 😉

1 Reply Last reply
    4
    • StockBullS Offline
      StockBullS Offline
      StockBull

Jeg har ikke dykket specielt meget ned i EV tallene, da det ofte kan være spild af tid, medmindre man har det fulde overblik. Men så vidt jeg ved, kommer alle biler til Australien fra fabrikken i Kina, og det er bemærkelsesværdigt med et dyk på 33%. Produktionsfaldet i Kina er dog kun cirka 10%, og der er en forklaring på det, hvilket tyder på, at der muligvis er andre områder, hvor salget er steget. Mit fokus ligger ikke på EV-segmentet men har læst er der bestilt over 100.000 den NY Model Y, som først bliver leveret i februar og marts. Jeg mener, at disse ikke er inkluderet i Kinas 10% produktionsfald, da produktionen først starter nu, ifølge min viden.

1 Reply Last reply
      2
      • M Offline
        M Offline
        Milito

Det passer mig nu også fint hvis den vestlige verdens befolkning vælger at boykotte Teslas biler af ideologiske årsager, da der dermed (7-9-13) vel er en større sandsynlighed for, at man kan gøre sig en god Tesla-bilshandel, når vores familiebil nr. 2 skal skiftes. Den trænger til det efter en del år på bagen. Jeg lader gerne andre om at være fortørnet over Elon Musk.

1 Reply Last reply
        4
        • K Offline
          K Offline
          koden

Jeg skal ikke have Tesla næste gang. Det havde jeg bestemt mig for før Musk blev skør. Men han satte da lige en streg under.

Jeg køber europæisk næste gang. Når Kinesere og Amerikanere bliver nationalistiske, så gør jeg også.
          PS: Kina bil have jeg i forvejen udelukket af politiske årsager.

I øvrigt findes der i dag bedre alternativer til Tesla.
          Hvilket også er en af deres store udfordringer sammen med at de ikke sælger en billig elbil.

1 Reply Last reply
          8
          • A Offline
            A Offline
            Aps_invest

Fravalgte også Tesla, da jeg købte min første el bil sidste efterår 🙂 KUN fordi jeg ikke havde det godt med at støtte den gale mand derovre som IKKE repræsenterer noget godt i min opfattelse af verdenen 🙂 Måske dumt, men jeg har det godt personligt med at jeg valgte en europæisk bil 🙂

1 Reply Last reply
            5
            • T Offline
              T Offline
              TOPspiller

Tror bestemt det var et godt valg. Ja der er andre elbiler som, Teslaen er bedre end, men der er også europæisk elbiler der er bedre end en Tesla... forspringet er væk - ikke i forhold til de dårligste alternativer, men i forhold til de bedste er den.

1 Reply Last reply
              6
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Prøvekørte en Fisker Ocean sammen min bror, der lige har skiftet sin Tesla ud med en Polestar! Polestar er bedre end Tesla, var vi enige om... men Ocean!... surt den blev kk. og nu kun er et klenodie/samlerobjekt!

1 Reply Last reply
                1
                • K Offline
                  K Offline
                  koden

Der er Tesla nu med den nye model 3 og Y og Tesla før dem. Meget stor forskel. De 2 nye er fantastiske. Men skal stadig ikke have dem. Men skal heller ikke have polestar som er kinesisk

1 Reply Last reply
                  3
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito

Fik du dørhåndtaget med hjem på den Fisker bil?

1 Reply Last reply
                    0
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk

Man skal også være opmærksom på at udover de problemer Musk skaber for Tesla, at så er kineserne kommet med rigtig mange gode elbiler. Biler som koster mindre end Tesla.
                      Tesla er bare ikke længere konkurrence dygtige.

1 Reply Last reply
                      0
                      • J Offline
                        J Offline
                        jackpot

TESLA er en meget dyr aktie ! Når der ingen vækst er så er den , HELT FORKERT PRISSAT ! --- Der er jo kommet mange gode elbiler til så konkurrencen er virkelig skærpet ; der er ingen grund til at vælge Tesla over kornkurrenterne

1 Reply Last reply
                        3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger