Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
@Outsider1
Helt enig i, at det er fint med indlæg der giver stof til eftertanke.Ift. dit konkrete indlæg om, hvorvidt det ikke er shorterne som har truffet de bedste beslutninger. For reelt at svare på dette så er man nød til at lave en grundig analyse af, hvornår de er gået ind og ud af aktien. Vurderet på dit indlæg virker det ikke til, at du har lavet den analyse.
Det vi nemmere kan forholde os til er, hvordan det er gået med aktien. Det kan med andre ord fortælle noget om, hvordan det er gået over ting. For 10 år siden kostede en Anavex-aktie 0,7 cent, mens den i dag koster 10 dollars. For 5 år siden kostede den 2,92 dollars. I 2024 var aktien på et tidspunkt nede i 3,4 dollars. Er du gået short i aktien på disse tidspunkter er du jo blevet kørt over.
Ift. markedsværdien af aktien så har den p.t. en markedsværdi på ca. 1 mia. USD. Kigger du f.eks. på den kæmpe underskov af de biotech-selskaber der er noteret i Sverige vil du se utrolig mange selskaber med produkter der er i fase 3 eller endda godkendt, men som har en markedsværdi på 1/10 af Anavex. Min pointe er, at den med den aktuelle prissætning faktisk er prissat som en aktie med en temmelig banebrydende teknologi. Det betyder også, at der kan være dybt af falde, hvis de skuffer.
Svenske BioArctic som står bag det kritiserede Lecanemab er til sammenligning p.t. blot værdisat til 1,6 mia. USD på trods af, at de jo altså har et produkt på markedet. Bevares de har en partneraftale er mig bekendt gør, at de så vidt jeg husker blot får 8-10% i Royalties.
Salget af Lecanemab halter dog tilsyneladende, hvilket ikke er overraskende med de bivirkninger der er.
Anavex bør med en forhåbentlig kommende partner og et potentielt AD-godkendt produkt kunne opnå en langt højere royalty og potentielt langt stærkere penetration med de begrænsede bivirkninger set i forhold til Lecanemab, hvor der langt hyppigere sås blødninger og hævelser i hjernen ift. placebo-gruppen.
https://videnscenterfordemens.dk/da/nyhed/ny-medicin-mod-alzheimers-sygdom-godkendt -
Nu henvender Barcamesine sig til hele AD markedet og ikke kun 15-20% som Lacenemab gør.
Vi ved at stoffet er bedre i virkning og langt mere sikkert at bruge end Lacenemab.
Selv med med en mindre sandsynlighed end de 90% for approval i Europa og kun denne del af markedet medreget, er kursen i min optik stadig for lav. Det mener jeg er shorternes fortjeneste.
De $3 bn som flere analytikere har er nok mere passende.
Selv om jeg nok er lidt pessimist på den korte bane mht kursen så er det også sådan, at en eller flere store investorer kan flytte kursen, når de synes det er passende. Op til en partneraftale med køb af aktier kan det blive gjort.
Life sucks money talks.
-
Falconer66a med et lille skriv.
https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=175675152&fbclid=IwY2xjawH3LvtleHRuA2FlbQIxMQABHQKqNGGdMujQmQIftI9nT2PLN-YaSO8QAgaeovAaJRIYvbSw_62rewydaA_aem_xn_MdAo0BFr3qkhLaQ9cvQSolsen jeg tror først for alvor at vi ser et stort kurs-spring den dag der kommer en ordenlig partneraftale. Der vil give et godt skub tænker jeg.
Men mon ikke også der er nogle BP'er de er i dialog med.
Takeda ville da være fede at have med hvis vi skal det godkendt i Asien.
Eller et Amerikansk BP der har hånden helt oppe i røven af FDA så vi kan få det kørt igennem "over there"
Vi får se hvad der sker.....
-
Anavex Life Sciences Stock Skyrockets 95% in 3 Months: Here's Why
Anavex Life Sciences Stock Skyrockets 95% in 3 Months: Here's Why
AVXL stock soars 95% in three months on positive updates from the development programs of its two clinical candidates, blarcamesine and ANAVEX 3-71.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Anavex På JP Morgan lovede Missling opdatering om kommende forsøg i Parkinson sidst i januar - dvs i den kommende uge.
Opstart af fase 3 forsøg i PD i EU eller Australien nok mest sandsynligt - det ville dog nok være en endnu større kurstrigger, hvis man begyndte at køre større forsøg i US med Blarcamesine.
3-71 fase 2 i skizofreni kører i US - har man øget antallet af patienter i fase 2b for at styrke forsøget - forventet data 1. halvår 2025.Forventer også løbende aktivitet med dialog og indsendelse af ansøgninger med Blarcamesine i Alzheimer - minimum i de lande hvor fase 2/3 forsøget har kørt.
Dvs EU, AUS, UK og Canada - US følger når det nye udkast fra FDA omkring tilstrækkeligheden med et Cognitive primær endpoint, er blevet endelig verificeret.
Materialet fra ansøgningen til EMA, styrket af Peer Reviewet burde kunne anvendes i stor udstrækning med minimale justeringer.Skuffende og i min optik lidt uforståeligt, at der ikke er dukket nye analytikere op - de nuværende 2-3 gl. analytikere har stort set bare gentaget køb med kursmål midt 40 $, selvom der har været afgørende udvikling i casen med EMA ansøgningen og Peer Review?
Fedtfjernelsesteorien hænger stadig fast godt understøttet af de BP´er, som har milliarder af $ på spil!I et forløb fra første laboratorieforsøg og en forventet udviklingsperiode af ny medicin på 10 år til en endeling godkendelse, så er Anavex lige der, hvor man kunne håbe på de ville være.
De eneste forbehold jeg havde for, at Blarcamesine skulle kunne nå i mål, udover en langtidseffekt og forsat god bivikningsprofil, var en manglende styrke i forsøget pga. det relativ få antal patienter ift. et normalt fase 3 forsøg.
Med accept fra EMA, har dette tilsyndeladende dog ikke været et problem i EU.Udover dette kan vi bare følge den forsatte gode udvikling i casen, hvor der helt sikkert sker rigtig meget bag kulissen. Det til tider vilde vesten i aktiemarkedet især for biotek, kan man ikke påvirke, men blot iagttage eller spille algo/maipulationsspillet ved at swingtrade lidt i forsøget på at tjene på udsvingene, som ikke behøver at være baseret på det videnskabelige fundament i casen eller de nyheder vi måtte få.
Så vil læne mig tilbage og afvente tingenes udvikling.
Skulle vi få nogle pludselige voldsomme stigninger, afhængig af årsagen, så ville jeg evt. tage 10-20 % af bordet for at beskytte investeringen og for en evt. geninvestering.God weekend.
-
https://m-investing-com.cdn.ampproject.org/v/s/m.investing.com/analysis/anavex-life-sciences-shortsqueeze-target-gains-traction-200655712?ampMode=1&_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=Fra %251%24s&aoh=17377985473763&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&share=https%3A%2F%2Fwww.investing.com%2Fanalysis%2Fanavex-life-sciences-shortsqueeze-target-gains-traction-200655712
Skal ikke have solgt noget foreløbig, der kommer et squeeze før eller siden. -
Hej Steen, Det regnes normalt for et større sundhedstegn, når stigninger i aktiekurser sker under stor omsætning.
Når stigningen sker under lav omsætning er det dog et positivt tegn, at salgsinteressen på niveauet ikke er særlig stor. Det vil sige, at de potentielle sælgere mener, at aktiekursen vil forsætte med at stige og derfor kan de få en større gevinst på et senere tidspunkt.
-
Det er dog positiv at nogle køre på 9 år med deres medicin i Australien
-
Anavex Zacks giver købssignal på Anavex - Rank "2"
Faktisk udmærket og koncentreret beskrivelse af casen, hvor de fanger de væsentlige ting.
De får både fremhævet de vigtige OLE AD data og betydningen som 3-71 i Skizofreni potentielt kan have.
Zacks er ok anerkendt og kan forhåbentlig være med til at tiltrække mere opmærksomhed omkring casen.
Fedtfjernelsesteorien ligger stadig som en impregnering/dyne over hele Alzheimer forståelsen - andre innovative tilgange, trods åbenlyse fordele på alle punkter, har svært ved at få lov til at brænde igennem!
Indsendelser af ansøgninger og tilbagemeldinger fra andre sundhedsmyndigheder (indtil vi får afgørelsen fra EMA), som FDA, AUS, UK, Asien mm. ville kunne ændre dette.
Især kunne modstanden/afvisningen fra UK af fedtfjernelsestilgangen give tiltro til, at de ville kigge positivt på Anavex` s tilgang og resultater, og agere relativt hurtigt - for hvad er alternativet?Anavex Life Sciences Stock Skyrockets 95% in 3 Months: Here's Why
AVXL stock soars 95% in three months on positive updates from the development programs of its two clinical candidates, blarcamesine and ANAVEX 3-71.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
-
Anavex Interviewet med Tino Grimmer er tydeligvis lavet før udgivelsen af Peer Reviewet, som han henviser til er lige på trapperne - selvom udsendelsen er dateret den 25. januar 2025.
Han har heller ikke nogle kommentarer på de senere offentliggjorte meget vigtige og positive TLD for AD OLE forsøget, som han i øvrigt selv skal præsentere på AD/PD konferencen i starten af april 2025.
Her så man netop den statistik signifikans i ADL efter yderligere 2-3 år, som ikke blev opnået i de første 48 uger pga. det tidlige stadie patienterne befandt sig på.
Ellers synes jeg fint, at han fremhæver alle de andre positive resultater og fordele frem for f.eks Lecanemab.Som seriøs forsker og ansat i Anavex, skal han passe på med at foregribe, hvilken afgørelse myndighederne måtte komme frem til - men synes helt klart, at han forventede at Blarcamesine ville komme på markedet i en ikke så fjern fremtid.
-
Godt 1,5 mio flere shortede aktier.
Anavex Life Sciences Corp. Common Stock (AVXL) Short Interest | Nasdaq
Find the latest on short interest, settlement dates, average share volume, and days to cover for Anavex Life Sciences Corp. Common Stock (AVXL) at Nasdaq.com.
(www.nasdaq.com)
Vildt !
-
et par gode nyheder ude i aeteren:
1: Patent i USA:https://www.tipranks.com/news/the-fly/anavex-issued-new-u-s-patent-on-anavex2-73
2: en fastholdelse af Buy recommendation fra den saedvanlige analytiker fra H.C. wainwright:
https://www.tipranks.com/news/blurbs/strategic-patent-extension-and-european-market-potential-drive-buy-recommendation-for-anavexs-blarcamesinehaaber det giver lidt medvind i dag
-
De har jo været tvunget til at holde kursen nede. Det har kostet flere shorts.
Jeg tror ikke shortandelen er faldet siden.
Men har Anavex krudt i nyhedsbøssen til at presse dem yderligere ?
Selv hvis sorterne vælter kursen så tror jeg ikke de får mange aktier.
Men en afvisning fra fda vil hjælpe dem. Men jeg forventer ikke Anavex henvender sig til fda før de nye retningslinjer for endpoints i MCI AD pts er godkendt.
-
kan det overhovedet betale sig at have shorts på en aktie, hvis den holder sig omkring de 10$ i 4 måneder, for en privat person.
jeg er godt klar over at dem der låner aktier ud, er ligeglade de tjener penge på det
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind