Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro, at der ikke er gang i BPér, med de data der er fremlagt indtil nu. Som jeg ser det, er Anavex jo det eneste selskab på nuværende, der er så langt fremme med en behandlingsform, og med en så fantastisk sikkerhedsprofil...
-
Anavex Blarcamesine: A Game-Changer for Alzheimer's Treatment.
Fra et interview med Missling efter annoncering af OLE TLD.
Lyder til at Missling og Anavex selv mener at have fundet en mulig løsning på en effektiv Alzheimerbehandling."These findings represent a major milestone for Anavex," notes Dr. Missling. "They validate our focus on precision medicine and demonstrate that early intervention with blarcamesine could significantly alter the course of Alzheimer's disease."
Christopher Missling, PhD: Leading the Fight Against Neurodegenerative Diseases with Anavex Life Sciences
Learn more about Christopher Missling, PhD, on LinkedIn and explore the innovative work of Anavex Life Sciences at their website. In the relentless pursuit of solutions for neurodegenerative diseases like Alzheimer’s and Parkinson’s, Christopher U. Missling, PhD, stands as a beacon of hope and innovation. As President and CEO of Anavex Life Sciences, he is […]
TechBullion (techbullion.com)
Peer Reviewet er nu også officielt offentliggjort på Pubmed!
Så mon ikke Anavex også snart får meldt ud? -
-
JPM25: Biogen 'doubling down' on Alzheimer's in long bet
-
Tusinde tak for deling Esset ! Det er den mest klare fremstilling af situationen for Anavex jeg har set. Ganske enkelt enestående skriv! Eksperterne må gerne byde ind, hvis de er uenige i noget af fremstillingen i artiklen fra Seeking Alpha!
Forventer folk herinde, at Missling vil tale om OLE-data i morgen ved JP Morgan konferencen eller får vi dem først når Grimmer præsenterer i Wien til April?
Jeg ved i øvrigt ikke om dette er blevet linket til endnu med data efter 3 år:
https://www.biopharmcatalyst.com/company/AVXL/news/249946 -
Anavex Kort introduktionsvideo fra JP Morgan.
Missling:
President and CEO, Anavex Life Sciences, Oral Blarcamesine for Alzheimer Disease: A Novel Tailored Oral Small Molecule - Submitted Request for Review of Marketing-Authorization-Application by EMA
Executive Round Tables - WXPress: WuXi AppTec News, R&D Insights & Innovation Updates
WXPress is your window into the world of WuXi AppTec and our global partners.
(wxpress.wuxiapptec.com)
-
Tak @Tasso
Tolker i nedenstående sætning ca. 40 sekunder inde i videoen således, at vi får noget nyt data eller ej?"Data of the phase II/III was submitted to EMA for review, and we are presenting additional data at upcoming conferences, including at the JP Morgan Conference 2025 and subsequent publications in medical journals"
-
Ja, men nyt i forhold til hvad? Han siger reelt blot nyt ift. data indgivet til EMA. Betyder det i praksis også nyt ift. de data vi allerede kender fra den publicerede artikel? Eller betragter han mon visse data fra den publicerede artikel ift. EMA-ansøgningen som værende de nye data?
-
Så kom Anavex med PR om den ventet peer review artikel

Anavex Life Sciences Announces Peer-Reviewed Publication of Oral Blarcamesine Phase IIb/III Data in The Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease | Anavex Life Sciences
Blarcamesine potential novel oral treatment to target upstream Alzheimer’s disease pathology through autophagy enhancement Impairment of autophagy precedes both amyloid beta and tau tangles, and therefore anticipates the neurodegenerative process in Alzheimer’s disease NEW YORK – January 15, 2025 Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on developing innovative treatments for […]
Anavex Life Sciences (www.anavex.com)
-
Var det et af de magasiner, som vi håbede på ? ChatGpt svarer:
Ja, The Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease (JPAD) er et anerkendt videnskabeligt tidsskrift inden for Alzheimers forskning. Det har en Impact Factor på 8,5 for 2023, hvilket indikerer høj videnskabelig indflydelse. 
JPAD publicerer peer-reviewede artikler, herunder anmeldelser, originalforskning og korte rapporter, med fokus på forebyggelse af Alzheimers sygdom. Det dækker emner som neurovidenskab, biomarkører, billeddannelse, epidemiologi, folkesundhed, fysisk og kognitiv træning, ernæring, risikofaktorer, lægemiddeludvikling, forsøgsdesign og sundhedsøkonomiske resultater. 
Tidsskriftet er indekseret i flere anerkendte databaser, herunder Scopus og Journal Citation Reports, hvilket yderligere understøtter dets troværdighed i det videnskabelige samfund. 
JPAD er tilknyttet konferencen Clinical Trials on Alzheimer’s Disease (CTAD) og publicerer ofte abstracts fra denne begivenhed. 
Samlet set betragtes JPAD som en pålidelig kilde til ny forskning og udviklinger inden for forebyggelse af Alzheimers sygdom.
-
Læs også PR. Sabbagh citeret, https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-announces-peer-reviewed-publication-of-oral-blarcamesine-phase-iib-iii-data-in
"The Alzheimer's disease community has been actively pursuing new medicines for decades. To have data like these published in JPAD gives us energy and hope. We are now seeing in the data what we suspected about blarcamesine for a long time - that it has the potential to make a clinical difference for people living with early Alzheimer's disease," said senior author behavioral neurologist Professor Dr. Marwan Noel Sabbagh MD, Chairman of the Scientific Advisory Board.
-
Anavex Journal of Prevention of Alzheimers Disease - JPAD
ChatGPT:
En impactfaktor på 8,5 for Journal of Prevention of Alzheimer's Disease (JPAD) er ganske god, især indenfor området neurodegenerative sygdomme og Alzheimers forebyggelse. Impactfaktorer på omkring 8-10 anses som stærke i mange medicinske og sundhedsrelaterede felter, og for et nicheområde som Alzheimers sygdom og dets forebyggelse, er en sådan impactfaktor en indikator på både relevant forskning og en bred akademisk indflydelse.
I forhold til andre tidsskrifter i det neurologiske og geriatriske felt ligger impactfaktorer for de mest citerede tidsskrifter ofte mellem 5 og 15, så en IF på 8,5 betyder, at JPAD er relativt højt rangeret blandt tidsskrifter med fokus på Alzheimers sygdom og dens forebyggelse. Det viser, at forskning offentliggjort i tidsskriftet har en god gennemslagskraft i videnskabelige kredse.
Som med alle impactfaktorer bør man dog også overveje tidsskriftets specifikke fokus, kvaliteten af de publicerede studier og peer review-processen, når man vurderer dets samlede indflydelse.
Kontorchefen var hurtigst!
Rigtig godt at professor Marwan Sabbagh, som en af de nok mest anerkendte kapaciteter inden for Alzheimer er så fremtrædende i udmeldingen.
-
Det virker til at der bliver gaaet til makronerne den anden vej ogsaa, med borrow fees oppe paa 10% nu.
-
Marwan Sabbaghs kommentarer er imponerende læsning og det fryder mig, at vi skal opleve Anavex bidrage så stort i bekæmpelse af alzheimers og sikkert mange andre sygdomme !
Kunne i morgen blive the final nail in the coffin for shorterne !
Kun Jin med et opslag på Linkedin https://www.linkedin.com/posts/activity-7285305825332453376-Cw7j?utm_source=share&utm_medium=member_ios
Lidt om shorts
https://stocktwits.com/coinspitter/message/600126306 -
der er f*ndme mange shortere - tror vi skal traekkes med en "hoppebold" noget tid endnu
-
Jeg tror ikke, vi kommer i nærheden af sidste søm i shorternes kiste foreløbigt.
Jeg håber, jeg tager fejl, men kan personligt ikke se, der bliver præsenteret hverken partneraftale, eller meget længe ventede utvetydige data, der ikke er nemme at så tvivl om, i morgen.
Herefter en lang proces med EMA, hvor uret vanligt stoppes, og der skal svares på spørgsmål - snakken om 90% sandsynlighed for godkendelse herinde på forhånd, virker ret skør, synes jeg.
Fingrene er krydsede for, jeg bliver positivt overrasket i morgen, men ser ingen tegn på det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind