Er Harboe en af de danske selskaber Polaris har købt?
-
Der er 6 mio. aktier i alt. A-aktier (0,64 mio.) og selskabets egen beholdning af B (1,78 mio.) er ikke tilgængelige på børsen.
Så 3,58 mio. er tilgængelige på børsen.
5 procent af aktierne, altså 0,3 mio. stk., udgør derfor 8,4 procent af de tilgængelige aktier på børsen.
Det gør det alt andet end lige sværere og dyrere at erhverve over 5 procent af det samlede antal aktier.
-
Der behøve sføli heller ikke at være et bestemt mål, hvadenten vi skal kalde det 5 eller 8,4%.
Det interessante umiddelbart er, at det ligner et meget målrettet, næsten utålmodigt, opkøb. Og lidt spændende, at det ikke bare er følsomme småsparere, der køber, men at også lidt større investorer nu begynder at interessere sig for aktien, selv efter den allerede er steget meget.
Jeg har taget lidt gevinst, men er med fra 60-65, så jeg hygger mig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind