Anavex Ny tråd juli 2024
-
De har været dygtige til at få grants fra det offentlige US.
Jeg synes, at deres valuation er helt ude i skoven henset til deres opløftende data.
Men markedet gør det jo næsten umuligt for dem at skaffe kapital derfra.
Det står i skærende kontrast til at Biogen steg vel $10 bn på data fra deres uduelige monoklonale antistof - selv om det var fase 3.
Det er ubarmhjertigt at se på som investor.
-
Eksemplet Cognition viser, at Missling trods den megen kritik vi ser af ham, viste dig sig at have en heldig hånd, der fik pengekassen fyldt da kursen var betydelig højere end i dag.
CTAD vil med høj sandsynlighed give os et bedre indblik i AD data. Peer review kommer med yderligere indblik og validering. Alt sammen indenfor den næste måned, hvis vi kan tro de kilder vi tror på.
Kursen bliver stadg styret og meget tydeligt i dag. Kun data, partnerskab, indesendelse til EMA kan ryste shorterne.
-
Abbvie køber Aliada Therapeutics fir $1,4 bn
https://aliadatx.com/press-publications/
Aliada har udviklet en metode til at antistoffer mv kan passere brain barrier. Men kun prækliniske data endnu.
Samtidig får de et antistof med der højst er i fase 1 og som er tiltænkt AD behandling.
Man må sige, at Pharma er risikovillige.
-
Anavex Ja - også tankevækkende at Anavex, der er + 5 år længere fremme og står overfor en indsendelse af en markedsansøgning i AD, kæmper for at holde en markedsværdi på 1/3 af købesummen på Aliada Therapeutics?
Spændende om Anavex leverer den 31. okt. kl. 9.00 på CTAD.
Tror næppe at Anavex hverken havde valgt eller fået tildelt et Late Breaking podie/session, hvis de havde dårlige data at fremvise?
Har et spinkelt og måske lidt naivt håb om, at man som minimum havde positive TLD fra det 96 ugers OLE forsøg med - TLD godt 3 mdr. efter afslutning af OLE burde være muligt?
Dette ville også validerer en langtidsholdbar behandling, sammen med emnet for Late Breaking sessionen.
Efter en forhåbentlig positiv CTAD konference burde en Peer Review heller ikke være bundet af nogen forseglingspolitik.
Da Anavex`s Late Breaking afholdes torsdag kl. 9.00 i Madrid, så burde vi kunne få noget uofficielt ud senest fredag - på trods af, at man andre steder kan læse sig frem til, at man mest tror på mandag i næste uge?
Ved tidligere konferencer var resultaterne/slides typisk tilgængelig få minutter før live-præsentationen. -
Anavex
Det drejer sig om 15 min præsentation på konferencen. Var det et studie eller data som virkelig rykkede noget, så havde de ikke kun fået 15 min. Det er efter min bedste overbevisning en ordinær præsentation på linje med alle de andre præsentationer den morgen. Og med Anavex' historik kommer temmelig sikkert ikke frygtelig meget nyt for dagen. I øvrigt har jeg meget svært ved at tro på at 15 min præsentation udgør en embargo mod den peer review vi har ventet på i 2 år. Den artikel burde indholde så meget andet data!
Altså, er mine forventninger skruet helt ned. Jeg tror ikke 15 min og måske 1-2 datapunkter kommer til at rykke noget som helst. Jo tættere vi kommer på årsskiftet, jo mere tror jeg også på mine forudsigelser vedr deres arbejde med indsendelse af ansøgning. Jeg bliver meget overrasket hvis det sker inden årsskiftet. Og sker det i foråret 2025, bliver jeg mindst lige så overrasket. En peer review er et langt mindre stykke arbejde, og det har de ikke formået på 2 år. Det er himmelråbende.
Dog er det da positivt, at Anavex præsenterer på en reel videnskabelig konference og ikke blot til en eller anden tosset investor-konference et sted i NY.
-
AbbVie adds anti-amyloid asset to its CNS repertoire in $1.4B-buyout of Aliada
-
Sabbagh er på en Q and A allerede 30/10. Har det været kommunikeret?

-
Og taler det ind i en PR før?
-
Det bliver nogle spændende måneder frem imod nytår.
Mayomobil mener, at EMA ansøgning kommer soon og peer review medio november.
Håber at han er rigtig på hans forventninger.
En klog skrev på Stockwits, at arbejdshastigheden i et biotech sker i samme tempo, som deres cash burn. Og her går det heller ikke stærkt.
Men vi må nærme os

-
Anavex Kl. 9.00 i dag den 31. okt. 2024 præsenterer Marwan Sabbagh NEW data fra AD fase 2/3 forsøget.
https://sih-st-charts.stocktwits-cdn.com/production/original_590706898.png
Vi må se hvor NYE og især, hvor positive disse data reelt er? - positivt at Anavex opfordre deltagerne til ikke at gå glip af Late Breaking præsentationen.
Der burde uanset komme en PR umiddelbar før de går på kl. 9.00. Alle børser er jo åbne i dag, så uden officiel udmeldelser fra Anavex vedr. indholdet fra LB, ville konferencedeltagerne have en unfair fordel ift. resten af markedet!
Ingen PR: kl. 9.00: Ingen reel ny data.
PR kl. 9.00: Mulige gode data.Skulle der mod forventning dog komme meget gode og nye afgørende data, kunne jeg godt finde på at bruge anledningen til at starte en ny tråd!!!
-
Anavex CTAD PR!
This was confirmed in the Phase IIb/III study analysis: Over 48 weeks, blarcamesine significantly slowed clinical progression by 36.3% in the primary endpoint ADAS-Cog13 [LS mean ADAS-Cog13 difference of -2.027; P=0.008] in the ITT analysis. This signal was even stronger in the pre-specified common SIGMAR1 wild type (WT) group with slowed clinical progression by 49.8% at 48 weeks in the active group vs. placebo, respectively [LS mean ADAS-Cog13 difference of -2.317; P=0.015]. Equal analysis with CDR-SB led to comparable consistent results.
Opbremsning af Alzheimer i det primære endpoint ADAS-Cog13 ift. placebo:
Hele den aktive gruppe: 36,3%. (P=0,008)
Den pre-specifi.Sigma1 WT gruppe: 49,8 % (P=0,015)
Ca. 85 % af alle mennesker, afhængig af etnicitet har WT-genet.
Den gode bivirkningsprofil bekræftes igen.Anavex bekræfter også indsendelse af ansøgning til EMA i 2024.
“We are on track for regulatory submission of blarcamesine in Europe (EMA) in the current quarter 2024.”
-
-
Jesse har publiceret: Anavex complete impressions of CTAD 2024 https://www.sotcanalytics.com/ctad-2024
-
"In our informed opinion, Blarcamesine approval in the European Union is highly likely forthcoming. It will be interesting to see Anavex build out its sales force, distribution, education materials, etc., partner with big pharma to commercialize, or be bought out under favorable circumstances"
En opmuntrende afslutning på hans skriv

Vigtige pointer:
ITT (Internt to treat) population viste høj signifikans (0,025), hvilket er vigtig i forhold til godkendelsesprocessen (nye data fra Anavex)
Andelen af Sigmar1 WT (wild type) pts er reduceret til 70% idet kun homozygote WT medregnes. Alle pts har effekt af behandling, men de 70% har meget god effekt. Reducerer selvfølgelig det økonomiske potentiale, men stadig kæmpe potentiale for kursen.
Mayomobil har ikke stødt på bedre resultater i AD andet steds.
Peer review artiklen er afsendt/afleveret til det relevante tidsskrift.
I øvrigt gennemgik Mayomobil ganske fint om årsag til udvikling af AD.
Jeg er optimist uanset hvad kursudviklingen viser.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind