Anavex Ny tråd juli 2024
-
Update fra Mayomobile
https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2024 -
Hvis det han fremskriver bliver udfaldet af OLE så er det groundbreaking !!!
Jeg vil se det før jeg tror det. Om en jeg har stor tillid til Mayomobile så kan man næste ikke tro, at det kan være rigtigt.
Piotr er af samme opfattelse.
Hvis de OLE data viser dette er shorterne doomed.
-
Anavex Lidt vild fremskrivning af Mayo.
(Lige hjemvendt fra de norske elve - super I har holdt skansen/tråden i gang)
Tror ikke helt vi vil se disse opadgående kurver eller reversering, som Mayo måske ser som en mulighed for, men alene en stabilisering efter f.eks 96 uger, ville være mindblowing! Med de nye test for en tidlig Alzheimer diagnose - før man observerer synlige symptomer, ville det betyde, at man bare skulle påbegynde behandling med Blarcamesine ca. 2 år før og således slet ikke ville udvikle Alzheimer.
En reversering af skadede/mistede hjerneceller tror jeg vil være svært at opnå i et større omfang.Men bemærkelsværdigt at Blarcamesine opnår ca. 50 % bedre resultater end godkendte Lecanemab og Donemab på meget kortere tid 48/78 uger.
Dertil kommer også, at både Lecanemab og Donemab afviste ca. 70-80 % af patienterne ved indlemmelse, da disse trods en AD diagnose ikke havde tilstrækkelig fedtandel i hjernen, som kunne fjernes - som jo var grundlaget i denne tilgang.
Målgruppen afspejler således ikke repræsentative AD patienter i den virkelige verden.Anavex afviste til sammenligning kun ca. 10 % af AD patienter under indlemmelse i deres fase 2/3 forsøg af forskellige årsager og samtidig måtte patienter forsætte den behandling de måtte være på, sammen med medicinering med Blarcamesine.
Dvs. at Blarcamesine stort set ville kunne gavne en hvilket som helst AD patient i den virkelige verden.- og igen uden de større bivirkninger, som ved Mab` erne
Så ja - har som Mayo stor tro på en EMA godkendelse i sidste ende!
-
Jeg ved ikke om det betyder noget i Anavex casen. Men om få dage har vi et par købssignaler hos TA folk.
"Golden cross" og "cup with handle" udspiller sig. Så lad underliggende nyheder støtte dem Missling

Fase 2a viste, at jo længere tid pts var i behandling desto bedre resultater. Så måske ikke en fremskrivning som Mayomobile men at OLE bliver vældig interessant er sikkert.
-
sp har svinget mellem 6.0-6.3 i et stykke tid efter det fulde datasæt blev offentliggjort. Den bliver nok her i noget tid endnu, om ikke andet Q3 og Q4. Tror der er skal være andet meget positiv nyhed for at flytte den yderligere op.
På den andne side, kommer der ikke en EMA submission i Q4, kan shorter nok godt presse sp helt i hullet. -
Nu er der også en anden side af shorterne nemlig de der er long.
De kan jo også bestemme sig til, at nu nærmer Anavex sig et punkt, hvor en god kurs er berettiget. Ved forhandling med partner, der vil have aktier, vil en rimelig kurs være et godt udgangspunkt.
Det er dem med dybe lommer der bestemmer showet og hvornår de tager action vides ikke.
Jeg har tidligere nævnt en aktie som celldex CDEX, som helt uden nyheder pludselig og over en rimelig kort periode steg fra $2-3 til $30.
-
Det kunne være fedt, hvis det samme sker for Anavex... Jeg siger ikke nej til 10-15x af nuværende sp

Jeg er kommet ud af min swingtrading position. Det kan være, jeg er heldig, at få det købt tilbage i alt det hysteriske lige for tiden.
Kernen, den bliver der indtil der falder en EMA dom. -
Piotr har lidt udregninger a la Maymobile.
Har ikke tid en kommentar lige nu

-
Anavex Tidspunkt TLD for AD OLE forsøget?
Den sidste af 300 patienter, som deltog i AD OLE forsøget på 96 uger, blev færdigbehandlet og testet den 14. Juni 2024. (1,5 mdr. før estimeret ved opstart af OLE).
I teorien er de fleste dog blevet færdigbehandlet og testet noget tidligere - i teorien for de førstes vedkommende allerede for over et år siden.
Normalt burde vi kunne forvente TLD ca. 3 mdr. efter sidste patient - dvs. ca. midt september 2024.
Selvom det er et åbent forsøg, bliver de samlede data fra alle patienter normalt først sendt til analyse, når sidste patient har afsluttet.
Derfor kan læger og Anavex dog godt have en udmærket ide om, hvordan virkningen og bivirkningerne har været, netop fordi man ved, at alle patienterne har fået Blarcamesine.
Vi må se, men sammen med EMA ansøgningen og Peer Reviewet, så går vi ind i den mest afgørende tid for Anavex de næste par måneder.
Indtil da, vil Anavex nok blive handlet mellem 6-6,5 $ eller følge det øvrige index, hvilket vi nok kan leve med, når vi tænker på, at vi tidligere lå og rodede rundt omkring de 3,0-3,5 $ - men i princippet er aktiekursen fuldstændig ligegyldig pt. - kun data og især EMA har betydning! -
Anavex Mulig afvisning af sagsanlæg mod Anavex?
Fra den 23. Aug. - oversat fra IHUB:
"Første beslutning om afvisning indgivet i gruppesøgsmålet Blum v. Anavex Life Sciences Corporation (1:24-cv-01910). Dette vil være vigtigt at se, men forhåbentlig enden på denne retssag. Desværre er sagsakterne ikke blevet samlet endnu, så kan ikke læse argumenterne for afskedigelse."En sag der lugter langt væk af Adam Feuerstein og hans kyniske pengebagmænd!
Ser også ud til, at UK er kommet frem til, at også Donanemab ligesom Lecanemab ikke er pengene værd og har for store bivirkninger ift. den minimale effekt enkelt AD patienter evt. kan opnå.
Tror heller ikke EMA hopper på på MAP- vognen!
Som tidligere nævnt må EMA dog være under pres for at kommer med alternativer til dagens AD-behandling - tror og håber, at Anavex med Blarcamesine har rigtig gode chancer for at blive godkendt! -
Anavex Retsdokumenter fra forsvarer piller anklagerne mod Anavex vedr. RETT fra hinanden.
Efter at have læst modsvaret på beskyldninger mod Anavex fra Anavex`s forsvarer/advokat i retten, er jeg overbevist om, at sagen purre afvises!
Google oversættelse:
MEDDELELSE OM TILSÆTTEDES FORKLARING OM AFVISNING
BEMÆRK VENLIGST, at i det medfølgende lovmemorandum til støtte
af tiltaltes forslag om afvisning, erklæringen fra Stephen G. Topetzes og medfølgende
udstillinger og alle andre papirer og sager heri, tiltalte Anavex Life Sciences
Corporation og Chistopher U. Missling (sammen "tiltalte") vil indbringe denne domstol for den
Ærede Colleen McMahon, amerikansk distriktsdommer for det sydlige distrikt i New York,
på en dato og et tidspunkt, der fastsættes af Retten, for en kendelse om afvisning af den ændrede klage (Dkt.
nr. 34) med forbehold i henhold til Regel 12(b)(6) i de føderale civile retsplejeregler. Grundlaget
thi forslaget er fremsat i det medfølgende lovnotat.https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.nysd.617466/gov.uscourts.nysd.617466.36.0_1.pdf
https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.nysd.617466/gov.uscourts.nysd.617466.37.0.pdf
-
Anavex nævnes som nr. 3 på listen, hvor man forventer nyheder/data inden for de næste 14 dage.
Har tidligere brugt websiden til timing af f.eks. frimærkekøb eller et generelt overblik over, hvornår man/markedet forventer data/ nyheder fra div. selskaber, som kunne være interessante.
For Anavex ville OLE AD data passe fint ind i tidshorisonten. -
Eller ikke
-
Jeg har lige siddet og set en udsendelse på DR1 omkring demensramte.
Det vil være en drøm, hvis Blarcamesine kan afhjælpe eller forhindre denne grimme sygdom.
Det tror jeg på og så er dagens kursudvikling latterlig i det perspektiv - men også ligegyldig !
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind