RTX
-
Måske:
Outlook 2023/24
The strong result for 2022/23 and the high inventory at our customers as well as the shorter lead time impact
our expectations for 2023/24. For that reason, we expect 2023/24 revenue to be backloaded in the fiscal year
and demand not to be at the same level as in 2022/23. Based on the above assumptions combined with the
general macroeconomic uncertainty, the outlook for 2023/24 is:
• Revenue DKK 580-630 million
• EBITDA DKK 45-60 million
• EBIT DKK 5-20 millionOg tillid til ledelsen?
-
Da Rtx i foråret fremlagde deres nedtonede forventninger til det kommende år faldt aktien fra ca. 140 til ca. 85. Nu har de så lige gentaget den nedtonede forventning og aktien falder så yderligere.
Aktien er meget billig, men problemet er at man skal igennem et regnskabs år som jo utvivlsom vil være ringere end sidst og det skaber voldsom usikkerhed. Herudover kan NOGLE investorer være i tvivl hvorvidt den "nye" forretningsmodel kan drille og det .. kan i værste fald forstærke ned trenden. Ikke fordi det er retfærdigt, men fordi forløbet kræver tålmodighed.
Og DER .. ligger humlen.
Til gengæld skal Peter Røbke have ros for sine klare budskaber mht. udsigter. Men savner nogle detaljeringer om de nye tiltag.
Personligt er jeg meget overrasket over prissætningen, men da aktien er illikvid kan selv FÅ nervøse investorer gøre udfaldet.
En investor med tålmodighed kan gøre sig en særdeles god handel. Imho. Men ned trend har en ubehagelighed i at forstærke ned trend. Hvornår er nok nok ?? Så er desværre bange for at det hele drejer sig om timing.
Mvh
-
Men det er jo så fordi at en del investorer ikke ser på den underliggende forretning og kun ser 6 til 12 mdr frem.
Hvis man eksempelvis bruger stockopedia og sortere alle danske aktier efter kvanten "kvalitet", som ser på ROE, marginer gældsætning etc.
Så ligger RTX på en 4 plads ud af alle danske atkier.
Kun overgået af Novo, Lundbeck og rockwool
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind