Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

RTX

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • J Offline
    J Offline
    Jbjergh
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hvad mener I om denne? Kunne idag købes for 67 kr.
    F-P/E på 12
    Price to Earnings Growth Ratio på 0,25
    Ingen gæld.

    Hvorfor er den så billig?

    1 Reply Last reply
    1
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Måske:

      Outlook 2023/24
      The strong result for 2022/23 and the high inventory at our customers as well as the shorter lead time impact
      our expectations for 2023/24. For that reason, we expect 2023/24 revenue to be backloaded in the fiscal year
      and demand not to be at the same level as in 2022/23. Based on the above assumptions combined with the
      general macroeconomic uncertainty, the outlook for 2023/24 is:
      • Revenue DKK 580-630 million
      • EBITDA DKK 45-60 million
      • EBIT DKK 5-20 million

      Og tillid til ledelsen?

      1 Reply Last reply
      1
      • E Offline
        E Offline
        Esset
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Købte min første klump igår, er allerede oppe med 5%.. så ser vi, de tjener da stadig penge

        1 Reply Last reply
        1
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Da Rtx i foråret fremlagde deres nedtonede forventninger til det kommende år faldt aktien fra ca. 140 til ca. 85. Nu har de så lige gentaget den nedtonede forventning og aktien falder så yderligere.

          Aktien er meget billig, men problemet er at man skal igennem et regnskabs år som jo utvivlsom vil være ringere end sidst og det skaber voldsom usikkerhed. Herudover kan NOGLE investorer være i tvivl hvorvidt den "nye" forretningsmodel kan drille og det .. kan i værste fald forstærke ned trenden. Ikke fordi det er retfærdigt, men fordi forløbet kræver tålmodighed.

          Og DER .. ligger humlen.

          Til gengæld skal Peter Røbke have ros for sine klare budskaber mht. udsigter. Men savner nogle detaljeringer om de nye tiltag.

          Personligt er jeg meget overrasket over prissætningen, men da aktien er illikvid kan selv FÅ nervøse investorer gøre udfaldet.

          En investor med tålmodighed kan gøre sig en særdeles god handel. Imho. Men ned trend har en ubehagelighed i at forstærke ned trend. Hvornår er nok nok ?? Så er desværre bange for at det hele drejer sig om timing.

          Mvh

          1 Reply Last reply
          3
          • J Offline
            J Offline
            Jbjergh
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Men det er jo så fordi at en del investorer ikke ser på den underliggende forretning og kun ser 6 til 12 mdr frem.

            Hvis man eksempelvis bruger stockopedia og sortere alle danske aktier efter kvanten "kvalitet", som ser på ROE, marginer gældsætning etc.
            Så ligger RTX på en 4 plads ud af alle danske atkier.
            Kun overgået af Novo, Lundbeck og rockwool

            1 Reply Last reply
            1

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger