C25-Ikke alle vil være stolte af at vise karakterbogen frem
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Når karakterbogen kommer med hjem er der ikke glæde alle steder.
Nogle vil være glade, men ikke overraskede. De som ligger i toppen, plejer som regel og udgangspunkt at få om ikke allerøverste topkarakterer, men dog en meget fin bedømmelse. I denne kategori har jeg for 3. kvartal Novo Nordisk og Pandora. IgenI midten er holdningen lidt af hvert. Lige under toppen og godt distanceret fra middelmådigheden, har jeg med en fornuftig udvikling med potentiale til mere, selskaber som Novozymes/Genmab/Danske Bank/GN Store Nord.
Midterfeltet er (for stort denne gang). Nærmest som et stort hovedfelt i Tour de France. Forrest trækker Demant ned til Carlsberg blandt de mange.
Det er i den nederste del af midterfeltet og sidst, hvor karakteren bider. Enten fordi skuffende regnskaber skyldes, at censor "er for hård" og/eller at udfordringen udelukkende eller altovervejende skyldes exogene variable.
I den allertungeste ende havner desværre Royal Unibrew, Ørsted og Netcompany. Det kan ikke være anderledes, fordi resultaterne ikke er til det.
Jeg prøver at være ærlig, men det kan ikke undgås at nogen vil være ærgerlige. Naturligvis over den dårlige karakter, som dog samtidig er vidnesbyrd om, at der er plads til meget mere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind