Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Maersk - Historisk billig, men hvad med fremtidigt afkast

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
11 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Figur 2: Udviklingen i indtjeningsforventninger for A.P. Møller Mærsk fra 2023-2025

    Kilde: Marketscreener.com

    116544_image002_27_.png

    1 Reply Last reply
    4
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Mærsk/ABG: Kursmål skåret 14 pct. - GENT
      6.11.2023 06.34 • MarketWire •
      Kursmålet for aktien i A.P.Møller-Mærsk er fredag blevet sænket med 14 pct. til 10.550 kr. fra førhen 12.300 kr. af finanshuset ABG Sundal Collier.

      Det fremgår af data fra Bloomberg News.

      Anbefalingen af aktien gentages på "hold" af analytiker Petter Haugen. Det nye kursmål indikerer da også et begrænset potentiale på 4 pct. i forhold til lukkekursen fredag i 10.130 kr.

      ABG Sundal Collier har haft en neutral anbefaling af aktien i Mærsk siden juli, da kursen på aktien lå i 13.675 kr.

      Der er registreret 27 finanshuses anbefalinger af aktien i Mærsk, ifølge Bloomberg News. Heraf er otte positive, otte er neutrale, og 111 er negative.

      Det gennemsnitlige kursmål er samtidig på 13.107 kr., hvilket peger i retning af et kurspotentiale på knap 30 pct.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      1
      • U Offline
        U Offline
        Urban
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Som en sidebemærkning, kan Mærsks aktuelle ejerandel på 10,48% i norske HOEGH AUTOLINERS muligvis være et strategisk køb?

        Höegh Autoliners tilbyder søtransport af biler, maskiner og lastbiler.

        LEIF HÖEGH & CO AS ejer p.t. 41,55% af selskabet

        https://bors.finansavisen.no/NO/instrument/HAUTO.OSE

        1 Reply Last reply
        2
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Med Mcap på HOEGH på 16 mia. nkr er værdien af Mærsks andel ret beskeden. Så forvent ikke en større gevinst herfra.

          1 Reply Last reply
          2
          • U Offline
            U Offline
            Urban
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            LEIF HÖEGH & CO A ejer p.t. 41,55% af selskabet. Ved køb af Leif Höeghs ejerandel, får Mærsk en ejerandel på over 50%.;-)

            1 Reply Last reply
            2
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Mærsk går imod svære tider - udenlandsk børshus skærer i kursmålet

              6/11 09:31

              Der er svære tider forude for A.P. Møller-Mærsk, konstaterer børshuset Kepler Cheuvreux, der skærer sit kursmål til 9600 kr. fra 10.700 kr. Anbefalingen er uændret "reducer".

              Det fremgår af et notat.

              Sænkningen kommer, efter at Mærsk-aktien fredag blev ramt af en historisk nedtur i kølvandet af sit regnskab for tredje kvartal. Her flugtede tallene ellers nogenlunde med forventningerne, men raterne var lave, og tonen i forhold til markedsudsigterne var endog meget negativ. Mærsk oplyse desuden, at koncernen vil se nærmere på sit tilbagekøbsprogram for egne aktier i 2024.

              • Vi estimerer, at aktietilbagekøb vil blive afsluttet efter den 1. maj, men forudser et mindre årligt udbytte på 150 kr. per aktie i 2024-25, ligesom under den seneste nedtur, skriver Kepler Cheuvreux.

              Børshuset sænker i øvrigt sine estimater for Mærsks største forretningsben Ocean, der omfatter containerrederiet.

              .\˙ MarketWire

              1 Reply Last reply
              1
              • U Offline
                U Offline
                Urban
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Med udgangspunkt i de fremtidige markedsforventninger til transport af f.eks. biler og lastbiler etc., vil købet strategisk ligge lige til "højrebenet" for Mærsk;-)

                Se f.eks. denne artikel:

                https://shippingwatch.dk/Rederier/article16488177.ece

                1 Reply Last reply
                2
                • D Offline
                  D Offline
                  DjengisCash
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Ikke det "strategiske højreben". Strategien er fokuseret på containertransport, terminaldrift og logistik.

                  Det er mere oplagt, at Mærsk vil frasælge aktieposten, hvis prisen er rigtig.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • U Offline
                    U Offline
                    Urban
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    DjengisCash. Jeg forventer, at et "ændret og opdateret strategi skift" er/bliver iværksat:

                    "Rederiet reber sejlene og erkender, at strategien endnu ikke kan løfte, som man havde håbet. Strategien vakler mere, end man havde håbet, lyder det fra Sydbank".

                    På pressemødet erkendte topchefen, at den syv år gamle integratorstrategi endnu ikke til fulde har kunnet gøre det, den skulle. Nemlig at sikre, at en styrket logistik- og havnedivision kan beskytte A.P. Møller-Mærsks.

                    https://finans.dk/erhverv/ECE16571920/maersks-strategi-skulle-virke-i-modvind-den-har-vaklet-mere-end-man-nok-havde-haabet/

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      DjengisCash
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Når bilskibe har "kronede dage", så bliver det naturligvis indregnet i prissætningen, hvis Leif Höegh skulle vælge at sælge.
                      Så den kommercielle fidus for Mærsk er ikke oplagt, hvis modparten er en god købmand.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        A.P. Møller Mærsk: Det er nu aktietilbagekøb giver mening https://www.proinvestor.com/boards/116583

                        1 Reply Last reply
                        0

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger