Zealand falder 6 %
-
Spørg eventuelt i Zealand Pharma-chatten.
-
Bare et "mærkeligt" marked generelt p.t....det der stiger feks 5% den ene dag, falder 5% den næste dag....og omvendt
investorerne er forvirret og nervøse. 
-
Mon ikke, at det er algoritmer/computerhandel, der styrer markedet lige nu op til vigtige Q3 data?
Det triste er, at der ikke ligger kvalificerede analyser til grund for kursbevægelserne, men blot kursfiks-punkter, som algoritmer handler på, og deres "beslutningsgrundlag" vil vi aldrig få at vide noget om.
-
Algoritmer og computerhandel styrer ikke noget. Det er blot værktøjer, som markedsdeltagere bruger for at skabe et afkast.
Det er markedsdeltagerne, der med deres investeringsstrategi, som styrer kursudviklingen. Som det altid har været.Kurser falder, hvis der er sælgere i markedet som accepterer en lavere pris end før.
-
Et stykke værktøj og en håndværksmester er to forskellige ting. På samme måde som algoritmer og markedsdeltagere er.
Hvordan kan du dog vide, at der ikke ligger kvalificerede analyser til grund for kursbevægelserne ?
Hvis du ved noget om de interne overvejelser i kapitalfonde/hedgefonde, så kom da frem med det.
At fravær af kvalificeret analyse kan øge afkastet er godt nok overraskende.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind