Kan Tesla koste $2000 om 3-4 år? Ikke sandsynligt!
-
Hej alle,
Jeg har lige dykket lidt ned i det seneste udspil Cathie Wood hos Ark-invest, der mener, at Tesla skal koste $2000 i 2027.
Argumentet for dette?
Tja, hun regner med at selvkørende biler og ikke mindst selvkørende taxier bliver så stort i løbet af få år, og at Tesla vil komme til at sidde på hovedparten af dette marked, at det retfærdiggør dette target.Er dette muligt? Tja, måske.
Men i denne video kigger jeg på følgende faktorer:- Vil teknologien overhovedet tillade 100% selvkørende bilder i 2027-2030?
- Vil kunderne turde sætte sig ind i sådanne biler/taxier?
- Hvis teknologien kommer, vil Tesla så være den førende?
Jeg kan godt røbe, at min konklusion til alle tre ovenstående spørgsmål er: Formentlig nej.
Hvis jeg har ret i min konklusion (hvilket slet ikke er sikkert), så vil prisen på de $2000 for Tesla om ca. 4 år være skudt langt langt over målet. Men nu må vi.
Se videoen og bedøm selv.
ps. Hvis nogen af jer skulle have glemt det, så lovede Musk 1 mio. selvkørende taxis allerede i 2019. Læs mere her:
https://www.businessinsider.com/tesla-robo-taxis-elon-musk-pt-barnum-circus-2019-4?r=US&IR=T
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind