Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Hvad skal Hartmann koste? Er 360 kr. en fair pris?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Markettimer
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej alle,
    Jeg har fået flere spørgsmål om, hvad jeg tænker Brdr. Hartmann er værd.
    Er 360 kr., som Stadils bud lyder på nu, alt for lidt? Eller er det en fair pris?

    Nu er værdisætning af selskaber ikke normalt min ekspertise, og derfor går jeg ikke i dybden med eventuelle skjulte værdier i selskabet. Jeg kigger udelukkende på, hvad man forventer af vækst i omsætning og EPS og vurderer, hvad prisen så burde være nu.

    Jeg kan godt røbe, at hvis jeg personligt skulle overtage Hartmann, så ville jeg nok ikke gå over de 360 kr. Men igen, så kan der sagtens skjule sig værdier i selskabet i form af patenter osv., som kan tilskrives en vis intrinsic value.

    Kig med her og lad mig høre, hvad I tænker om det.

    1 Reply Last reply
    5
    • D Offline
      D Offline
      delillo
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Regnemodeller er ikke meget værd, hvis man putter de forkerte tal ind i dem. 2021 og 2022 var undtagelses år. Prøv med tallene fra 2019, 2020 og forventningerne til 2023.

      1 Reply Last reply
      2
      • D Offline
        D Offline
        Dusør
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Er det ikke gået for folk at energi og gen brugs papir var ekstremt dyrt i 2021 og og 20222. Så Hartmann havde unaturlige dårlig indtjening. Selskabet melder selv ud de forventer en ebit på mindst 14% fremad rettet. Hvilket giver en ebit på 518 mil ved nuværende omsætning. 360 kr svarer til 2.6 milliard ,det er alt for billigt Men det syntes de dygtige bank folk åbenbart ikke

        1 Reply Last reply
        4
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Brdr Hartmann: Har budforhøjelse overtalt investorerne?
          https://www.proinvestor.com/boards/116154

          1 Reply Last reply
          0
          • R Offline
            R Offline
            rawdog
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hej Markettimer,

            Tak for dit bidrag til debatten. Det er altid fedt med analyse af danske aktier målrettet os småinvestorer.

            Det er lidt ærgeligt at analysen ikke inkludere et kig på regnskaberne og de faktorer der har haft indflydelse på regnskaberne de seneste år (hint: ekstraordinært høje input priser på råvare og energi i 2021 og 2022 særligt - energi priserne er faldet sidenhen og Hartmann har også haft stor success med at justere deres priser, men dette giver en lag effekt på regnskaberne). En hurtig 'screening' med My Stock Scanner misser af alle detaljerne.

            Hvis vi kigger på performance i historisk perspektive så har Hartmann siden 2021 haft en gennemsnitlig EBT margin på ca. 7.5%. En omsætning på 3600M DKK i 2023 svarer til en 'gennemsnits' EPS på ca. 30 DKK. Siden 2010 har de været handlet til en gennemsnits PE på ca. 13.5. Udfra denne betragtning vil fair value for aktien i 2023 være ca. 405 DKK.

            Det bliver spændende at følge GF senere idag, men det ender jo nok med 360 kr.

            1 Reply Last reply
            1

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger