Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ubiquiti Inc.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er Ubiquiti Inc.

    Ubiquiti Inc. producerer og sælger netværks udstyr til virksomheder og private primært rettet mod det trådløse segment.
    Teknologiplatform til distribueret internetadgang.
    Leverer avancerede datadrevne softwareprodukter baseret på proprietære kunstig intelligens (AI), maskinlæring (ML) og sprogbehandling (NLP)
    Produktlinje indeholder UniFi, AmpliFi, EdgeMax, UISP, AirMax, AirFiber, GigaBeam, UFiber og UniFi Protect
    Kunder omfatter små, mellemstore og store virksomheder.
    Produkter er baseret på en cloud-baseret platform, der giver brugerne mulighed for at administrere deres netværk fra en central placering. Denne platform gør det nemt at konfigurere og overvåge netværket, og den giver brugerne mulighed for at opdatere deres firmware og software automatisk.
    Hovedparten af salget af gennem distributører.
    Virksomheden drives, som om den drevet af en ingeniør/teknikker og mange ser op til grundlæggeren Robert Pera som en guru.
    Høj andel af insider-ejerskab 93+% der gør at man kan fokusere langsigtet.
    Har taget forretningsbeslutning om at øge lagerbeholdning for at sikre, at de ikke igen kommer i en situation hvor de ikke kan imødekomme efterspørgslen.
    1.535 ansatte.

    Nøgletal
    Kurs: 117,48
    Market Cap: 7.101B
    P/E: 17,43
    Forward P/E: 10,99
    P/S: 3,66
    P/B: 0,00
    Enterprise value: 8.245B
    Profit margin: 21,01%
    Operating margin : 28,06%
    ROE: 0,00%
    ROA: 30,24%
    Indtjeningsvækst kvartal: 12,50%
    Omsætningsvækst kvartal: 10,80%
    Udbytte: 2,01%
    *Nøgletal stammer fra Yahoo Finance og er ikke blevet revideret

    Hvad taler for ?
    Gigantisk marked
    Alle produkter integrerer perfekt med hinanden
    Man ligger i et godt segment mellem premium og entry level
    Flotte margins
    Fordel ved at man har mange enheder ude hos kunderne, der gør det lettere at sælge software services ovenpå
    Professionelle netværksprodukter er drevet af UISP- og UniFi-softwareplatforme
    FY 2023 viste vækst i omsætningen på +14.7% y/y og det at man er vendt tilbage til vækst, gør aktien interessant igen.
    Enterprise Technology-platformen er den der driver væksten lige nu.
    Begynder endeligt at se lavere forsendelse og komponentomkostninger.
    Har valgt at prioritere udvikling over markedsføring.
    Omkostningsmodellen er markant anderledes end konkurrenterne, hvor store dele af forretningen er skåret til for at fokusere på produktudvikling.

    Hvad taler imod ?
    Jeg har tidlige været meget negativ på prissætningen, men denne er ved at nå et fair niveau efter et fald på 57% i år.
    Importerer sine produkter fra Kina
    Har tidligere haft udfordringer med at orientere investorerne rettidigt
    Har leveret flere skuffende kvartalsrapporter end positive i nyere tid.
    Enhederne er så gode, så er i tvivl om de udskiftet nok hos slutbrugerne.
    Mange alternativer.
    Oplever højere medarbejderrelaterede omkostninger og prototyperelaterede omkostninger samt højere gebyrer forbundet med webshop-kreditkortbehandling.
    Har været generøs med aktietilbagekøb og udbytter, men det har ikke været finansielt holdbart i forhold til cashflow.
    Lageropbygning, hvilket jeg ikke er helt vild med i en sektor, hvor teknologien skifter ret hurtigt.
    Margins kunne være større hvis man ikke var så afhængig af distributørledet.
    Virksomheden er kendt for ekstremt vækstrater, men jeg har svært ved at se vækst i den grad komme igen og derfor er prissætningen også en anden i dag.
    Har døjet med at man har været for afhængige af en enkelt eller begrænset antal leverandører for flere komponenter.

    Holdning
    Virkelig fede produkter til prispunktet.
    Syntes nuværende prissætning er fair, men det er ikke sådan at jeg tænker, kæmpe bargin.

    1 Reply Last reply
    4

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger