Hvorfor falder markederne lige nu?
-
Markederne falder relativt kraftigt i disse dage, og derfor har jeg lige lavet en hurtig video til jer.
Her ser jeg på, hvorfor markedet falder lige nu, skønt det statistisk set burde stige.
Vi kigger på situationen i Kina samt det politiske cirkus i kongressen i USA, der lige pt. truer med at sende USA et trin ned af rangstigen mht. kreditvurdering.Alt i alt en situation, der truer med at gøre et nervøst marked endnu mere nervøst.
Men lad os se, hvad der sker i de kommende dage.
https://www.youtube.com/watch?v=cH1JqWYdlV0 -
Fra Børsen kl 21: C25-indekset er faldet 16,5 pct. siden november 2021 og har ikke genereret noget kursafkast i næsten tre år.
Det er slemt nok i sig selv, men under overfladen er krisen for de største aktier langt større end bare dét.
En kortlægning, som Børsen har foretaget af udviklingen for samtlige aktier i det danske eliteindeks set over fem år, viser, at situationen er tilspidset for investorer, som med skidt timing har investeret i de forkerte aktier.
14 aktier har mistet mere end en tredjedel af værdien, siden de ramte deres respektive topniveauer. Hele ni aktier er mere end halveret i værdi, og helt galt ser det ud i aktier som GN Store Nord, Ambu og Ørsted, der er droppet mellem 71 og 78 pct. i værdi.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind