Novo splitter, Demant vs GN Store Nord og hvad med olien?
-
Det er store aktiesplit-dag i Novo Nordisk, og hvad betyder det helt konkret for aktiekursen? Og så er der fætter kusine-analogi, når Hansen og Larsen vender Demant og GN Store Nord i ugens afsnit af Investeringspodcasten. De kommer også forbi oliepriserne, der har retning mod de 100 USD - er det godt eller skidt?
-
Altid en stor fornøjelse at lytte til vi småinvestoreres helt egne Dupont og Dupont. Lidt sjovt I undrer jeg over det nylige kursfald ifm ledelsesskiftet, for jeg synes selv i giver forklaringen, da i er inde på at ændringen i GN gør et Demant opkøb mindre sandsynligt. Da det blev kendt at Demant havde købt 10%, var der mange inkl kendte investorer som Hytting, der troede, at nu ville de opkøbe GN. Nogle af de investorer hoppede nok ud igen på den annoncerede organisationsomlægning.
-
VærKritisk, Godt tænkt. Det kan sagtens være en medvirkende årsag til den kraftige kursreaktion.
-
Næste gang i taler om GN håber jeg I vil komme ind på, hvad det er for synergier GN håber at kunne høste ved den sammenlægning. De antyder selv at der er meget at hente, hvilket jeg sådan umiddelbart dog har lidt svært ved at forstå.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind