Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bgadkB Offline
    bgadkB Offline
    bgadk
    wrote on sidst redigeret af
    #41

    hans christian, vi har tidligere debatteret hvorfor det er en dårlig ide at lægge skat på gevinster ved salg af egen bolig, og hvorfor stort set ingen lande gør det.
    Selvom det kan synes urimeligt at gevinsten ikke beskattets på linje med andre kapitalgevinster, så er de negative konsekvenser (som jeg tidligere har beskrevet) for store. Som erstatning så findes der ejendomsværdi skat (skat af værdi af egen bolig) som er en form for "lagerbeskatning".
    Så din egen bolig BLIVER beskattet, men vi bruger en lager beskatning i stedet for en gevinst beskatning, på grund af man ikke vil fryse boligmarkedet og stavnsbinde folk.
    Men skattefri er din egen bolig altså ikke, og når vurderingen løbende stiger, så betaler du også løbende skat af gevinsten.

    1 Reply Last reply
    2
    • H Offline
      H Offline
      hans_christian
      wrote on sidst redigeret af
      #42

      Vrøvl og atter vrøvl. Denne lagerbeskatning du omtaler
      er så lille i forhold til de realiserede værdier af
      ejendomme og sommerhuse de rigtige steder. Heldigvis
      vil politikerne uanset om du er rig eller fattig husejer
      ikke er interesseret i at jage folk ud af deres boliger.
      Derfor det du kalder lagerbeskatningen meget lav.
      Det er flosker, hvor ved du det fra, at det stavnsbinder folk ved at beskatte værdierne ved salg, det er jo aldrig realiseret herhjemme, idet parcelhusreglen eller
      loven, som er old nordisk, hvor samfundet var helt ander-
      ledes sammensat.
      Iøvrigt hvis du beskatter de samfundsskabte værdier, som
      aktiegevinster og personen har tab på sin ejendom kan
      tabet modregnes i den nye ejendom, som du ikke kan gøre
      med den old nordisk parcelhusreglen.
      Iøvrigt når du taler om løbende beskatning f.eks kontrakter på aktier,som bliver beskattet som kapital-
      indkomst endda helt op til 55 procent i skat med en
      enorm risiko. Denne risici findes ikke indenfor par-
      celhusregel. Hvor der er store samfundsskabte skattefrie
      ejendomsfortjenesterer er indenfor sommerhusområdet,
      det vil da aldrig fryse eller stavnsbinde folk hvis
      du beskatter fortjeneste ved salg.
      Iøvrigt henviser jeg til ovenstående mosters ganske
      alm. hus i hellerup, som blev solgt til et vanvittigt
      beløb med en kæmpe stor nettofortjeneste.
      Iøvrigt er jeg da hellere ikke interesseret i at mine
      ejendomme bliver beskattet, men jeg kan kigge ud over
      min egen næsetip, at der fuldstændingt ude af hampen
      med de vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester.
      Beskat fortjenester og nedbringe et af verdens højeste
      skattetryk på arbejdsindkomsterne, som konservative
      folkeparti har foreslået.

      1 Reply Last reply
      0
      • bgadkB Offline
        bgadkB Offline
        bgadk
        wrote on sidst redigeret af
        #43

        Du vrøvler på stort set alle områder:

        1) Sommerhuse bliver ikke udskiftet i samme grad som boliger. Og konsekvensen af at stavnsbinde folk til deres sommerhus er langt fra lige så stor som deres bolig.

        2) Prisstigningerne på boligerne er stort set en envejs forestilling, forårsaget af et drastisk rentefald. Renterne bliver ikke ved med at falde, da de ikke kan blive stort negative. Så du kan ikke nedsætte skatten på arbejdsindkomst med penge du kun får ind i skat i en kort periode.

        3) Fakta er at folk ikke ønsker at flytte, hvis man beskatter gevinster på egen bolig, da de så skal have mange penge op ad lommen (eller optage ny gæld), bare for at flytte til en bedre bolig eller bare til en anden by. Og ret til at trække tab fra senere hvis boligen falder i pris, hjælper intet på dette.
        Men du fortsætter med at benægte fakta, og så er det lidt svært at komme videre.

        Du har fået en fiks ide, som du tror er Danmarks redning og genoprettelse af retfærdighed. Den virker bare ikke.

        Og med hensyn til (din forhåbentlig raske) moster, så arver dine nevøer og niecer pengene i sidste ende, som de så kan bruge til at købe deres nu dyrere huse. Retfærdigheden skal nok komme til sidst.

        1 Reply Last reply
        2
        • H Offline
          H Offline
          hans_christian
          wrote on sidst redigeret af
          #44

          Folk med bolig og sommerhus, hvor grunden er over
          1400 kvadratmeter bliver beskattet ifølge parcel-
          husreglen eller loven. Ifølge dit udsagn stavnsbinder
          man folk til deres ejendomme, hvorfor har man ikke
          fjernet den parcelhusregel forlængst, såfremt folk bliver stavnsbundet eller markedet fryser til, og ligestiller dem, som har under 1400
          kvadratmetergrund ved at beskatte ejendomsfor-
          tjenesterne. iøvrigt vil det spare retsvæsenet
          mange retssager ved at fjerne den parcelhusregel. Og beskatte alt uanset om grunden er over
          eller under 1400 kvadratmeter.
          Angående mosteren, som er død forlængst. Tilhører
          jeg selv den generation, som har været med på vognen fra begyn-
          delsen hvor renten var høj til et lav niveau, libe-
          ralisering af boliglån, forælderkøb, lønstigninger,
          skattestop og indvandringen, som har skabt vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester i de store byer, som er helt ude i hampen, hvor christiansborgs politikerne
          og ministerne har snork sovet i mange år.
          Var det ikke bedre, at det du ikke selv har skabt
          af ejendomsfortjenester nogle af de fortjenester gik
          til iværsætterne, dem vi skal leve af.

          1 Reply Last reply
          0
          • H Offline
            H Offline
            hans_christian
            wrote on sidst redigeret af
            #45

            Fjern den undtagelse i den oldnordiske parcelhusregel, hvor visse ejendomme er
            skattefrit ved salg og andre ejendomme er skattepligtige. Og brug den beskatning
            som man bruger med de ejendomme, som er
            skattepligtige iht. parcelhusregel.
            Det kan spare en del retssager
            hos domstolene.

            1 Reply Last reply
            0
            • H Offline
              H Offline
              hans_christian
              wrote on sidst redigeret af
              #46

              Jeg har travl men glemte, at tilføje: Har du tab
              på din ejendom, kan du fremfører tabet til næste
              køb af ejendom, idet ejendomsfortjenesterne bliver
              beskattet, som kapitalindkomst.
              Den nuværende old nordiske regel giver ikke den
              mulighed.

              1 Reply Last reply
              0

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger