Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ViaPlay: Ny bemærkelsesværdig kurssvaghed

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Viaplay aktien har genoptaget sin nedtur. Er det frygten for en udvandende kapitaltilførsel der spøger?

    Viaplay har haft et meget omtumlet 2023
    Tilbage i april meldte selskabet at være på vej i den rigtige retning
    Så fulgte den første nedjustering den 4/5. juni, der for investorerne kom som lyn fra en klar himmel
    Siden fulgte endnu en af de ubehagelige meddelelser om at situationen ser værre ud end ventet
    Medio juli var det så regnskabets time, hvor VP meddelte om 25 % reduktioner i medarbejderstyrken, og et fremtidigt og mindre Viaplay, som skulle fokusere i stedet for at sprede og brede

    I mellemtiden meldte Vivendi/Canal+ sig som 12 % aktionær og investorerne håbede på, at det den meddelelse skulle tolkes som begyndelsen på en stabilisering og bedre aktietider
    Den kom også. I det mindste i et vist omfang og aktien har cirklet omkring kurs 50 i et par måneder

    Den seneste uge er nedturen dog genoptaget, og aktien er faldet massivt
    Er det frygten for den kapitaludvidelse, som er meget sandsynlig, som spørger og sender aktien ned og Viaplay i armene på shortsælgere?

    Det er dyrt at være fattig

    Viaplay kan meget nemt komme til at mange aktiepenge. De har stadig rettigheder, men også forpligtelser til at købe og betale for dem. Forbrugerne er tilbageholdne og det samme gælder annoncørerne. Det presser Viaplays økonomi i ekstrem grad. Spørgsmålet er formentlig ikke om, men hvor mange nye aktiepenge Viaplay har brug for. Det er dyrt at være fattig, og hvis/når Viaplay skal sælge nye aktier sker det på et meget uheldigt og udvandende tidspunkt. At dømme efter kursudviklingen er det i det mindste noget som investorerne frygter. Aktien er kun en skygge af sig selv med et fald på mere end 90 % fra tidligere topnotering

    Figur: Kursudvikling, Viaplay, 1 uge

    Kilde: Nordnet

    115244_image001_13_.png

    1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Det er dælme også nogle seriøse underskud der bliver leveret i regnskaberne. En udvanding af eksisterende aktionærer, ser jeg som uundgåelig, specielt efter Q2 2023 regnskabet:

      Q3 2022 indtjening efter skat: -86 mio SEK
      Q4 2022 indtjening efter skat: -250 mio SEK
      Q1 2023 indtjening efter skat: -288 mio SEK
      Q2 2023 indtjening efter skat: -5.886 mio SEK

      1 Reply Last reply
      0

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger