Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Main Street Capital Corp.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er Main Street Capital Corp.

    Main Street Capital Corp er et investeringsselskab hvis investeringsportefølje typisk er lavet til at understøtte ledelsesopkøb, rekapitaliseringer, vækstfinansieringer, refinansieringer og opkøb af virksomheder, der opererer i forskellige industrisektorer.
    Firmaet søger at samarbejde med iværksættere, virksomhedsejere og ledelsesteams og tilbyder generelt "one stop" finansieringsalternativer.
    Kunderne har typisk en omsætning mellem $10-$150 mio i omsætning.
    Virksomheden drives i den amerikanske region, og den henter størstedelen af indkomsten fra gebyr, provision og renter
    Skyggebankudlåner, der træder ind for at udfylde hullet efterladt af store banker,
    Fast partner i virksomhederne hvilket er understreget af at 24 % af sine lån er hos virksomheder som har anvendt dem i 10+% år og 54% af lånebogen er hos kunder der har været der i 5+år.
    Medstifterdrevet og har bevist historisk at man formår at tegne rentable og sikre lån samtidig med man outperformer sektoren.
    91 ansatte

    Nøgletal
    Kurs: 40,67
    Market Cap: 3.352B
    P/E: 9,12
    Forward P/E: 10,46
    P/S: 7,29
    P/B: 1,47
    Enterprise value: 5.315B
    Profit margin: 75,58%
    Operating margin : 87,18%
    ROE: 16,88%
    ROA: 6,08%
    Indtjeningsvækst kvartal: 555,10%
    Omsætningsvækst kvartal: 49,70%
    Udbytte: 6,93%
    *Nøgletal stammer fra Yahoo Finance og er ikke blevet revideret

    Hvad taler for ?
    Udbetaler 6.93% udbytte og har har aldrig reduceret sit månedlige udbytte til aktionærerne, siden det blev børsnoteret i 2007. Udbetales på månedsbasis.
    Diversificeret portefølje på tværs af 195 selskaber i 50 forskellige sektorer og god spredning.
    Opererer i LMM segmentet, hvor der er masser af muligheder. Der er omkring 200.000 virksomheder i den størrelse i USA, og man låner i dag kun ud til 0.1% af dem
    Positivt eksponeret ved rentestigninger og generelt høje renter.
    Handles normalt til højt premium i forhold til resten af sektoren, det gør man ikke længere
    Række af positive kvartaler
    Man vurderer på trods af den seneste øgede markedsvolatilitet og usikkerhed at deres lånestrategier kan levere attraktive investeringsmuligheder
    Man forventer at udvide investeringsporteføljen yderligere
    At man har kunnet udstede aktier og tage flere penge ind i dette marked til at styrke kapitalstrukturen, ser jeg som en styrke
    Jeg ser det som en styrke at kapital mulighederne er mindre fordi man står stærkt.
    Stort fokus på at skabe værdi for aktionærerne.
    Dets gennemsnitlige lån er USD 22 mio. hvilket repræsenterer mindre end 2% af dets investerbare kapital.
    Tilgængeligheden af gældsfinansiering er faldet, og de relaterede låneomkostninger er steget for potentielle købere af virksomheder og købsprismultipler er modereret, da private equity og strategiske erhververe ikke længere kan stole på billig, let tilgængelig gæld kapital til at opnå deres forventede gearingsafkast
    Tidligere med pressede markeder har man kunnet anvende kapitallen fornuftigt, og man agter at gøre det samme i nutidens miljø
    Performer konsekvent bedre end forventet.
    Attraktive margins

    Hvad taler imod ?
    Kunderne er i et segment hvor tæppet kan blive rykket væk hvis væksten forsvinder
    Hvis den makroøkonomiske modvind tager livet af virksomheder, vil der komme tab på bøgerne
    Kan godt undre mig over man ikke frygter virksomhedernes fremtid mere
    De ældste investeringer man har lavet for 15 år siden, har været væsentlig bedre end de nyeste
    Man er vækstet voldsomt, men kan man blive ved at finde firmaer i sektoren der er interessante?
    Obligationerne svinger meget og bidrager med volalitet.
    Mulighed for mængden af dårlige lån er større end antaget.

    Holdning
    Hvis man ikke tror at virksomhederne i industrisektoren lukker på stribe, så ser jeg lånemarkedet som attraktivt at være del af, og her og nu er man fair prissat.
    Solid byggesten, men se hvad der skete i 2020, hvor den dykkede voldsomt.
    Kunne godt finde på at tage position.
    Ingen position

    1 Reply Last reply
    5
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Tak for den :-). Jeg har lige købt første position til konens pensions depot. En solid udbytte aktie med en kvartals-yield på 1,9%

      1 Reply Last reply
      0

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger