Fald.. Mærsk og DSV...torsdag.
-
Frygten for hård landing sniger sig ind. Carrefour var ude at sige at forbrugerne er pressede. Amerikanske tal indikerede det samme. Lvmh gik også lidt i gulvet. Lvmh er i dyst med Novo mht marketcap på EU basis.
Vedhæftet chart: olie, renter, euronav(transport af olie)(1).Vi har vel et par uger endnu mht charts og mht til evt. udbrud til den ubehagelige side(op). ATH kan vel nåes på indeks, men vi får se hvad olie og renter vil.
BTC: Afvikling af NIRP - Negative interest rate policy - slut med at låne til negativ realrente. Ørsted udmeldinger kommer måske i hobetal de kommende måneder.(1) Boycot af russisk olie betyder, at den sælges andetsteds. Markant længere transportruter. VLCC rater er skyhøje for denne tid på året. FRO og Euronav er big boys mht til transport.
-
EU gas chart - bemærk volume seneste måneder ! Vi må holde os vågne !
-
Danske transportgiganter under pres: "Virker som en overreaktion"
-
En overreaktion nok, som de lige droppede hurtigt og på en gang. Men det kunne godt gå den vej nu, så vi snart når derned alligevel. Ligesom selv ikke yderligere godt nyt fra nvidia rigtig kunne trække markedet længere op, så kunne selv ikke gode jobtal andet end lige hive usa op omkring nul. Så markedet virker udkørt.
Der skal noget ekstraordinært til nu, tror jeg, for at skubbe markedet nævneværdigt op. Det kommer næppe fra FED, som jeg til gengæld heller ikke tror er interesseret i totalt at hive al håb ud af markedet. Måske vi skal håbe på at Kina kommer med en stor stimulanspakke? Eller vi kan håbe på fredssnak i Ukraine. Det sidste tror jeg dog slet ikke på. Så hvor ellers skal optimismen komme fra??
-
Synes at DSV er svær at læse, men tror at den fortsat er optrend. Kunne godt se den slå kurs 1600,5 kr. fra 2022. Kursen er faldet lidt ned som den også gjorde i 2022 til under 900. Tror at optrenden begyndte omkring 466, men er altså ikke sikker.
-
Pæne fald i sekundære indeks i dag . Charts ser ikke for godt ud.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind