Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Økonomisk uvejr på vej?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #3

    Der er altid stor lyst til at bebrejde socialister og socialdemokrater for alt muligt, men at den globale inflation præcis er lige deres skyld, det har da selv lykkelig overset.....hehe

    1 Reply Last reply
    7
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #4

      Jeg har lige kørt de tekniske signaler på de 4 ledende index i Norden (C25 i DK, S30 i Sverige, H25 i Finland og OBX25 i Norge) og der er salgs-signal på 87 af de 103* selskaber.

      *i realitet er der 105 aktier, men Maersk i DK og Atlas Copco i Sverige har både A og B aktien i index'et.

      Og som du skriver, så er der i realiteten et alternativ i dele af obligations-markedet, men man skal huske at rense obligationers direkte afkast for skat og inflation. Men der er dele af High-Yield obligations-markedet + udvalgte virksomheds-obligationer, som pt. ser attraktive ud, men det kommer så også med en højere risiko.

      Og man skal også huske obligations-skatte-regler.

      Sidst jeg tjekkede forholdt det sig således:

      Det afgørende er , hvornår obligationerne er købt. Hvis du har købt obligationen før 27. januar 2010, er gevinsten skattefri - det forudsætter blot, at obligationen var blåstemplet (pålydende rente over mindsterenten). Hvis obligationen derimod er anskaffet d. 27. januar 2010 eller senere, er gevinsten skattepligtige. Beskatning sker som kapitalindkomst med en stats fra cirka 33,0% op til 49,5%.

      Der blev i 2010 indført et bundfradrag på 40.000 kr. pr. person, som betyder, at positiv nettokapitalindkomst op til 40.000 kr. om året beskattes med cirka 37 procent.

      Personligt mener jeg man bør beskytte sig mod inflation ved f.eks. at købe Plejehjems-REITs i USA lige nu, samt nogle få udvalgte High-yield investerings-selskaber.

      Jeg har 2 specifikke forslag, hvis nogle er interesseret. Det er ...

      ========

      FORSLAG 1:
      Sabra Healthcare (Ticker: SBRA) i USA som betaler et udbytte svarende til 2,3% i udbytte per kvartal. Sabra Healthcare er en REIT-aktie, hvilket betyder at selskabet SKAL betale 90% af overskuddet i form a kvartals-udbytter.

      FORSLAG 2:
      TCP Capital (Ticker: TCPC) i USA som betaler et udbytte svarende til et afkast på 2,4% per kvartal. PS: TCP Capital er et investerings-selskab og IKKE en REIT.

      Om de 2 selskaber: Dem kan i finde i det Excel-ark jeg har sendt til jer. De ligger i fanen: REITs:

      ========

      Sabra Healthcare:

      Ticker: SBRA

      I kan læse her hvad der er i Sabra Healthcare:
      https://sabrahealth.com/portfolio/

      Sabra Health Care REIT Inc is a healthcare facility real estate investment trust. The company operates one segment that owns and invests in 426 healthcare real estate. All of the company's revenue is generated in the United States. Sabra's operations consist of nursing facilities, assisted living centers, and mental health facilities. The company considers merger and acquisition investment as a component of its operational growth strategy. Sabra works with existing operators to identify strategic development opportunities.

      ========

      TCP Capital (Deres fulde navn er BlackRock TCP Capital):

      Ticker: TCPC

      BlackRock TCP Capital Corp is an externally-managed specialty finance company focused on middle-market lending. Its investment objective is to achieve high total returns through current income and capital appreciation, with an emphasis on principal protection. It seeks to achieve our investment objective primarily through investments in debt securities of middle-market companies. The group generates returns through a combination of the receipt of contractual interest payments on debt investments and origination and similar fees, and, to a lesser extent, equity appreciation through options, warrants, conversion rights or direct equity investments.

      ========

      Begge overstående selskaber havde POSITIV Year-on-Year indtjenings-vækst i Q2 2023 sat op imod Q2 2022.

      ========

      a.) I den tekniske analyse for Sabra Healthcare er der stigende RSI på 62 og et helt friskt købs-signal i MACD.

      b.) I den tekniske analyse for TCP Capital er der stigende RSI på 63 og vi er millimeter fra et købs-signal i MACD.

      1 Reply Last reply
      8
      • S Offline
        S Offline
        stocktiger
        wrote on sidst redigeret af
        #5

        Socialister / socialdemokrater er mestre i øvelsen med at tage andres penge og putte dem over i deres egne lommer. De er socialister for egen vindings skyld og grådigheden får ingen ende, Mette F, wammen, Rabjerg hele banden er så gennemskuelige. De malker os for vores penge og friheden til at gøre som man vil skal der også slåes ned på f.eks. : https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE16392125/hvad-bilder-rabjerg-sig-ind/

        1 Reply Last reply
        5
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #6

          Tak for et godt grin. Jeg har stemt borgerligt hele mit liv, selv da jeg gik på det mest røde institut på Århus universitet, det matematiske. Det sagt, så hører jeg til dem der mener, at der i dette land ikke er den store forskel på om der sidder en socialdemokratisk ledelse eller en blå. Og som personer og politikere, så er der lige meget lort i begge lejre.

          Og inflationen er importeret. Det er på ingen måde S skyld. Men fint for dig du har en syndebuk du kan give skylden - for alt

          1 Reply Last reply
          10
          • S Offline
            S Offline
            stocktiger
            wrote on sidst redigeret af
            #7

            Da de blå dannede regering, førte man stadig socialistisk politik, da der ikke var nok stemmer til at lave nogle reformer og være borgerlig. Så du har helt ret, vi har ikke kunnet mærke en forskel på skiftende regeringer. Der stod et sted at vi nu har over 100.000 offentlige ansatte, og denne gruppe er vokset og vokset. Føler mig overbevist om at det offentlige forbrug har pustet til inflationen men selvfølgelig også de andre ting har gjort deres del. Det går vist heller ikke helt godt med iværksættelse. Inflationen og høje renter er giftig for nystartede og mindre virksomheder der er afhængig af banker (lån med stigende renter).
            Lige nu er jeg privatansat, men har været offentligt ansat i 3,5 år. Jeg ved hvor ueffektivt der kan være der og hvor mange penge de brænder af på tåbelig ledelse og deres påfund. Jeg er derfor ikke fan af den "socialistiske bane" hvor man tilsyneladende IKKE skal spare i det offentlige og effektivisere. Det offentlige har alt for mange djøffer ansat der får alt meget løn for at lave nul effektivisering eller være advokat til millionregninger. Der er alt for få medarbejdere der kan lave det arbejde der er brug for overfor borgerne. Nu snakker man om at beskære denne gruppe. Djøfferne har magten til selv at blive. Synes at det er forkert at vi ikke skal have en snak om hvordan det offentlige bør være. Politikerne arbejder ikke længere for borgerne. Det er altså os borgere der betaler for monsteret....

            1 Reply Last reply
            3
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #8

              Det med at alt der kommer fra ens egen lejr er en guldgrube af ophøjet, ridderlig visdom, mens alt der kommer fra oppositionen per definition er løgn og kun handler om personlig vinding den holder ikke en meter. Jeg kan slet ikke følge din måde at tænke politik på, så jeg hopper af her. Men fortsat god weekend.

              1 Reply Last reply
              9
              • S Offline
                S Offline
                Strøjer
                wrote on sidst redigeret af
                #9

                Stocktiger: Jeg vil mene, at vores inflation er mere drevet af manglende konkurrence, da der har været en stor fokus på bygge lagre op, for at kunne modstå mangler og hamstring. Vi skal simpelthen have mere konkurrence, og ikke mindst skal vi have nogle af de mest opportunistiske virksomheder til at dø. Husk at når højvandet trækker sig tilbage, kan man se hvem der ingen badebukser har på.

                Jeg syntes vi har set, at visse brancher som har SKOVLET penge ind, og visse som har lidt stort. Det er ikke Soc. dem.s skyld men markedskræfterne hvor pendulet er svinget lidt kraftigt ud, og hvor det trænger til at svinge tilbage.

                Just my 2 cents.

                1 Reply Last reply
                4
                • P Offline
                  P Offline
                  PMPirate2
                  wrote on sidst redigeret af
                  #10

                  Vores blok versus den anden blok er desværre alt for almindeligt i dag, når man taler politik. Lige som med investeringer har vi alle et politisk bias vi gerne vil have til at bekræfte, at vi stemte korrekt sidste gang. Men så simpel er verden ikke altid.

                  Selv har jeg fulgt politik nøje i mange år. Ikke hvad politikerne og partierne siger, men hvad de rent faktisk gør, og hvordan de stemmer. Det er ikke noget man kan gøre ved at følge medierne, som stort set alene refererer hvad politikerne siger. Her skal man i stedet følge det politiske arbejde i f.eks. Folketinget, hvilke forslag der stilles, og hvordan de forskellige partier stemmer i salen og udvalgene.

                  Og ud fra min viden om hvad vores partier rent faktisk gør (i modsætning til, hvad de siger), er jeg nået frem til, at den gamle højre-venstre (i dag rød-blå) modsætning reelt er ubetydelig i dag.

                  Lad mig give en økonomisk analogi til det politiske problem med en strand: Der er to isbode på stranden, den blå isbod og den røde. Og de vil begge have så mange kunder som muligt. Det optimale økonomisk set for alle ville være, hvis de var placeret så folk på stranden skulle gå kortest muligt for at købe en is.

                  Men det er ikke det økonomisk optimale for nogen af isboderne: De kan begge være ligeglade med om nogle af kunderne skal gå længere, hvis de flytter isboden, hvis bare de stadig er den nærmeste isbod for de kunder. Så det ender med at den blå og røde isbod ligger lige ved siden af hinanden midt på stranden.

                  Der er sket det samme indenfor dansk politik.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • L Offline
                    L Offline
                    LTB1979
                    wrote on sidst redigeret af
                    #11

                    NordicStock - tusind tak for dine forslag.

                    Du plejer mange gange at anbefale Omega Healthcare Investors, når du nævner REITs. Den har jeg haft stor glæde af og overvejer at supplere op, hvis kursen falder tilbage. Er den stadig relevant eller tænker du at SABRA er bedre valg lige nu?

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #12

                      Hej LTB1979 🙂

                      Ja, lige nu - efter Q2 2023 regnskaberne - er Sabra Healthcare (Ticker: SBRA) det bedre valg, men efter Q1 2023 var Omega Healthcare (Ticker: OHI), så derfor har jeg dem begge, og akkumulerer hver gang RSI er i bund.

                      Det er fordi, jeg mener man bør eje disse aktier når man pensioneres, således at udbytterne helst skal betale alle ens regninger, så man kan nyde ens fulde pensions-udbetaling til at nyde livet.

                      PS: TCP Capital (Ticker: TCPC) ser også god ud nu efter stærk indtjenings-vækst i både Q1 2023 og Q2 2023. Derfor ser det ud til (efter Q1 + Q2 2023 udbytte-betalinger) at den samlede yield for de 4 kvartals-udbytter, ender på 10,9%.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • bgadkB Offline
                        bgadkB Offline
                        bgadk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #13

                        Rigtig god forklaring på hvorfor partier nærmer sig hinanden....

                        I øvrigt modsat hvad langt de fleste tror, så vedtages langt de fleste forslag i Folketinget af meget brede flertal.
                        Konsensus tilstræbes meget langt hen af vejen i det praktiske politiske arbejde i Danmark, hvilket ikke er det som fremgår i pressen....

                        1 Reply Last reply
                        4

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger