Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NTG Nordic Transport Group

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er NTG Nordic Transport Group

    NTG Group er en "verdensomspændende" europæisk fokuseret transport- og logistikvirksomhed der faciliterer transport af varer med lastbil, skib og fly
    Selskabet arbejder indenfor 2 divisioner: Road & Logistics og Air & Ocean
    Opkøbte i 2022 Aries Global Logistics det største opkøb siden 2011 og udvidede dermed sine US operationer og fordoblede næsten omsætningen og volumen i Air & Ocean-division
    2 nye partnerdrevne datterselskaber i 2022 - NTG Care, et Road & Logistics datterselskab i Danmark, og NTG Air & Ocean i Tjekkiet.
    Netværk af 66 datterselskaber fordelt på 22 lande. 33 med 100% ejerskab, 18 med 75-99% ejerskab og 14 med 51-75% ejerskab
    200 partnere med ejerskab i lokale datterselskaber eller aktier i NTG
    Integrerer små og mellemstørrelse virksomheder
    Strategien indbefatter asset-light forretningsmodel, fokus på vej-, luft- og søfragt samt evnen til at tilbyde end-to-end løsninger. Derudover med fokus på at skabe en decentraliseret organisation der skal sikre motivationen og incitamentet til at levere de bedste løsninger
    Global rækkevidde baseret på en decentraliseret organisationsstruktur og lokalt forankret ekspertise indenfor flere lande.
    Omsætningen er fordelt på 66% Road & Logistics og 34% Air & Ocean
    Ses af mange som en DSV lillebror.
    2009 ansatte

    Nøgletal
    Kurs: 362,50
    Market Cap: 7.76B
    P/E: 19,88
    Forward P/E: 16,38
    P/S: 0,80
    P/B: 8,60
    Enterprise value: 9.09B
    Profit margin: 4,27%
    Operating margin : 7,03%
    ROE: 48,13%
    ROA: 9,69%
    Indtjeningsvækst kvartal: -46,80%
    Omsætningsvækst kvartal: -22,30%
    Udbytte: 0,00%

    Hvad taler for ?
    Opkøber men lader nuværende ejere beholde ejerandel.
    Organisk vækst kombineret med strategiske opkøb
    Den nye frække dreng i klassen
    Organisk vækst primært drevet af prisstigninger
    Unikt fokus på start-ups, hvor man indgår partnerskaber og stiller ressourcer til rådighed for iværksættere, således de har mulighed for at bygge og skalere deres virksomheder hurtigt
    Asset-light og fleksible omkostningsstruktur fremmer hurtig reaktion i tilfælde af skifte i makromiljøet.
    Stigende ehandel = stigende efterspørgsel
    Vækstorienteret virksomhed
    Ingen indikationer om kapitaltilførsler, omend man vil fortsætte med at vurdere kapitalforhøjelser som en kilde til finansiering til større opkøb.
    Aktietilbagekøbsprogram på 75 mio. kr. der afsluttes 27. oktober 2023.

    Hvad taler imod ?
    Q2 2023 viste fald i omsætningen på -22,3% primært pga. lavere fragtrater
    Øgede brændstofpriser man forsøger at sende videre til kunden via Olietillæg der reguleres 2 gange i måneden
    Øgede renter betyder mindre forbrug og mindre transportefterspørgsel
    Vigende margins og tror desværre de skal endnu længere ned.
    Mangler at finde en måde at vokse forretningen organisk.
    Kræver en stor mængde kapital at forsætte med at opkøbe og udvide i den hastighed det har foregået med tidligere, i en tid med vigende marked og mindre adgang til kapital
    Fortsat modvind fra udfordrende marked. Organisk vækst under tryk fra lavere mængder og nedsatte rater
    Kortsigtet ligger der ingen upside.
    Cyklisk - det unaturlige sweetspot er væk. 2023 bliver bedre end ventet, men herefter ventes markedet normaliseret.
    Jeg har svært ved at se, hvor væksten kan komme fra de kommende år.
    Insidersalg i kurs 374
    Er steget 52% i år

    Holdning
    Elsker den unikke partnerskabsmodel hvor man lader nuværende ejere beholde ejerandel.
    Generelt svært ved at se man behøves være i sektoren nu.
    Firmaet er rigtig godt, men miljøet de skal operere indenfor er presset.
    Ingen position

    1 Reply Last reply
    10

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger