GN Store Nord - Q2 2023
-
GN får sænket kursmål hos store finanshuse efter regnskab
18/8 06:33
GN får sænket kursmålet hos JPMorgan og SEB efter selskabets regnskab for andet kvartal onsdag aften.
JPMorgan sætter kursmålet ned til 245 kr. fra 273 kr., men gentager anbefalingen "overvægt", fremgår det af Bloomberg News.
Kursmålet er da også 62,8 pct. over lukkekursen på 150,50 kr. torsdag.
Hos SEB skæres 20 kr. af kursmålet til 205 kr., men også her fastholdes anbefalingen, som lyder på "køb".
GN blev prygelknabe på det danske aktiemarked torsdag med et fald på 9,4 pct. efter selskabets regnskab, hvor koncernen måtte nedtone de samlede forventninger til 2023 som følge af fortsatte udfordringer i headset-divisionen, GN Audio.
Modsat var præstationen meget stærkere i høreapparatforretningen GN Hearing.
.\˙ MarketWire
-
Tak for indlæg. Lars Hytting fra Artha har været overraskende stille i denne omgang. Han plejer ellers at være formand for den positive historie om GN.
-
14 marts 2023: "Et cirkus". https://www.euroinvestor.dk/nyheder/milliardforvalter-om-chokmelding-fra-gn-et-cirkus
23 februar 2023: "Raser over GN Store Nord: 'Hovedløst'". https://www.euroinvestor.dk/nyheder/raser-over-gn-store-nord-hovedloest
-
"Aktiechef er ikke i tvivl: Det bliver den mest stigende C25-aktie i år". Fra 2. januar 2023.
Således skrevet efter dykket i december 2022, hvor kursen rundede 145. Nu ser vi kurs 140.
-
Han har i år været ganske skarp og kritisk overfor deres kapitaludvidelsesforslag, hvorfor at det virker underligt at skyde ham i skoen at han altid skulle være positiv. Har du hørt Børsens investorpodcast denne sommer, hvor det ene afsnit var dedikeret alene til ham? Der var han nemlig hellere ikke bleg for at kritisere GNs ledelse.
-
Lars Hytting har muligvis skiftet strategi løbende i 2023. Tilbage i 2022 var der flere tilfælde hvor han var i markedet og fortælle, at nu gik det fremad for GN og nu skulle den stige - og Artha var sjovt nok investeret i aktien. Hvor objektivt er det?
Artiklen fra januar 2023 er et godt eksempel. Er han blev klogere med tiden og har erkendt, at alle problemerne ikke er fejet af vejen, er det kun godt. Men hvorfor har han så fortalt at aktien skal stige mest blandt de danske aktier og hvorfor har han ikke været kritisk angående ledelsen tidligere? Det er vist ikke kun 2023 relaterede problemer der klæber sig til ledelsen.
Når han stiller op i medierne og fortæller, at aktien bliver den meste stigende i 2023, så skal man som analytiker også forvente, at få feedback for sine forudsigelser.
Om han er skarp? Måske? Resultaterne som Artha har leveret med ham som styrmand fremstår ikke skarpt i forhold til peers.
Dit citat "skyde ham i skoen at han altid skulle være positiv", aner jeg ikke hvorfra du har, men det kommer i hvert fald ikke fra mine indlæg.
-
Du skriver:
"Lars Hytting fra Artha har været overraskende stille i denne omgang. Han plejer ellers at være formand for den positive historie om GN."
Hvorefter at jeg påpeger at han over de seneste knap 6 måneder af flere gange har været ganske kritisk overfor ledelsen i GN.
Om han har skiftet holdning, det er givet vel ganske rigtig, men pointen er, at han i den seneste tid netop ikke har leveret positive ord om GN. Det har været noget mere nuanceret.
Ift. "Skarp" skulle jeg have skrevet en skarp kritik. Hans evner har jeg ingen holdning til.
-
Vi er trods alt ikke helt uenige. Men som kritisk analytiker, så undrer jeg mig altså over, at Hytting taler/talte meget positivt om aktien og blot 8 måneder tilbage i tid talte for, at aktien skulle være en raket i 2023. Den kommer måske i sensommeren? Jeg mener forsat ikke, at ledelseskritikken er en åbenbaring landet i 2023, altså bortset fra hos Hr. Hytting. Hos andre har den være aktuel en årrække efterhånden.
Har du lidt tid, så kig lidt i historikken fra Euroinvestor.dk. Der er er bredt udvalg af pro-GN indlæg fra Hytting.
-
Der er ingen tvivl om at Hytting og Artha har en interesse i at tale GN op, når de har købt relativ meget op i netop GN. De seneste vredesudbryd fra ham tyder dog på, at han enten har indset ledelsens evner (nærmere deres mangel på samme) eller at det efterhånden blot er svært for ham at holde en positiv maske. Jeg synes dog at det er positivt at han har været så kritisk i de seneste 6 måneder, da alt andet havde været jubeloptimistisk. I det store hele er du og jeg sådan set enige, det er også derfor at jeg kun har swingtradet GN og ikke haft en lang position, min anke er dog at Hytting har smidt masken.
-
Jeg synes nu altså også at jeg mest husker Hytting for at være enormt optimistisk mht GN.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind