Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

UK vil give tilskud til Wegovy.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
19 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • L Offline
    L Offline
    lahn1
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    Sjovt at NICE rapporten er publiceret 8. marts, men Novo har ikke informeret om godkendelsen endnu. Måske fordi godkendelsen er en væsentlig mindre papient grp. end den Novo argumenterede for nemlig BMI >=30 + 1 relateret sygdom. ICER blev for dyr ved gns BMI på 32,5 og NICE bestemte sig for BMI>35.

    1 Reply Last reply
    3
    • B Offline
      B Offline
      Buffett
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      Novo er nu 10% mere værd end den SAMLEDE værdi af

      Volkswagen, (VW, Skoda, Seat, Bugatti, Audi, Lamborghini, Bentley,..)
      Stellantis (
      FIAT, Peugeot, Citroen, Chrysler, Opel, Vauxhall, Alfa Romeo,
      Maserati, Lancia, Dodge)
      Ford,
      General Motors,
      Hyundai,
      Kia,
      Suzuki,
      Nissan,
      Subaru,
      Volvo,
      Renault,
      Mazda,
      Mitsubishi.

      Link Preview Image
      Companies ranked by Market Cap - CompaniesMarketCap.com

      Ranking the world's top companies by market cap, market value, revenue and many more metrics

      favicon

      (companiesmarketcap.com)

      1 Reply Last reply
      2
      • B Offline
        B Offline
        Buffett
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        Hvad nu hvis konkurrenterne lykkes med noget bedre?
        Det er high risk:

        Access Denied

        favicon

        (www.cnbc.com)

        1 Reply Last reply
        1
        • OccamO Offline
          OccamO Offline
          Occam
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          Nej. Det er ikke high risk, fordi den aktuelle efterspørgsel klart overstiger udbuddet, og fordi det åbenlyst er meget svært at skalere produktionen.

          High risk er, når man bruger en masse penge, som man ikke er sikker på at få igen. F.eks. når biotek udvikler ny medicin.

          1 Reply Last reply
          5
          • B Offline
            B Offline
            Buffett
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            Biotek er også high risk.

            At værdisætte semaglutid til stort set verdens samlede gamle bilindustri virker optimistisk.

            Der er da masser af trusler, når man er så afhængig af ét molekyle.
            Igen: konkurrence, udløb af patent om 20 år, monopolstridigheder,....

            1 Reply Last reply
            0
            • B Offline
              B Offline
              Buffett
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              Link Preview Image
              Watch Medier

              Watch Medier – topnyheder om dansk erhvervsliv med fokus på virksomheder, profiler, tendenser og indsigt.

              favicon

              (watchmedier.dk)

              Man kan håbe for patienterne, at der kommer konkurrence på prisen. Bernie Sanders har da en pointe i, at medicinalproducenterne slipper alt for nemt afsted med at undgå konkurrence og at tage alt for høje priser.

              1 Reply Last reply
              1
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                Og den sammenligning har relevans fordi...? Hvad er deres indtjening. Hvad er deres margin. Hvad er deres vækst.

                Det har nok mere relevans at sammenligne dem med Tesla mcap mm

                1 Reply Last reply
                5
                • B Offline
                  B Offline
                  Buffett
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  VW havde EBT på 22 milliarder euro i 2022.
                  Ford havde EBIT på godt 6 milliarder dollar i 2022.
                  GM EBIT 14,5 milliarder dollar i 2022.
                  osv.

                  Det er da yderst relevant at kigge på, hvad man ellers kan få for pengene...

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    Der er ALTID risk med pharma. Og ja selv med semaglutide er der en risk, omend den alt andet lige er ret lille idet der er mange mio eksponeringsårs data

                    Der er KUN EL og Novo på markedet de næste 3 år. Officiel bliver det først omkring årsskifte EL er klar med mounjaro mod fedme. Både Novo og EL er helt maxet ud på produktions kapacitet. Det bliver de også ind i 2025.

                    H vis novo kunne få for hvad der svare 200 mia kr ekstra kapacitet i morgen, så rammer de loftet igen inden udgangen af 2024.

                    På 6 mdr har wegovy opnået at blive brugt af én procent af den danske befolkning. Folk der vel at mærke selv betaler.
                    Én procent af den amerikanske befolkning svare til omkring 200 mia dkk på et år......

                    Amerikanerne der har en højere andel af fede end i DK, samtidig med der er en større procentandel der er relativ velformuende. Så det stopper nok ikke ved 1 procent. Eller for den sags skyld 3%

                    Novo og EL er også dem der er længets med næste generation fedme. Så de tår altså til at kunne lancere dem inden BI, Pfizer og hvad de nu ellers hedder kan komme igennem med deres første fedme.

                    Alle selskaber, analytiker, investorer og uvidende journalister prøver at skrive og sammenligne fase 1 og fase 2 data på kryds og tværs med næste generation. Det kan man reelt overhovedet ikke fordi der er SÅÅÅÅ stor forskel på design af de enkelte studier, det er på ret få patienter og typisk kun op til 36 ugers data.

                    Som sagt inden kan reelt sammenligne på tværs. Det afholder dog ikke alle andre, og herunder også jeg.

                    Novo var først med Wegovy. EL ventes at få godkendt mounjaro omkring årsskiftet. Mounjaro giver bedre vægttab end Wegovy. Men det får ingen betydning så længe de kan øge kapaciteten med flere hundrede procent og stadig melde alt udsolgt.

                    Novo har Cagrisema i fase 3. Det er det stof der er længst af alle andre. EL har 2 som lige har begyndt fase 3. De rammer tidligst markedet i 2026. Alle andre senere end det.

                    Kommer Novo og EL til at opleve faldende priser over tid. Det gør de helt sikkert. Men der sker næppe noget af signifikant frem til 2027. Særligt nu hvor novo har vist de flotte og overraskende SELECT data i sidste uge.

                    Så ja det er pharma, og ja der kommer også til at ske flere dårlige kliniske forsøg med stoffer der bliver lukket ned, og deraf en mulig presset kurs. Men de næste to år ser det mere end gunstigt ud. Det er mere eller mindre kun produktions kapacitet der er den begrænsende faktor

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      Ingen prof investorer vil sidde og fortage et sådan valg. Enten VW eller novo. De kan nærmest ikke være mere forskelligt de 2 brancher. Så de store investore har både bilbranche og pharma. Men skal de så vælge Tesla eller VW

                      EL handles næsten 50% højere end novo på nøgletal

                      Novo havde EBIT på godt 6,5 mia euro første halvår og lander omkring 14 mia euro for hele året. I 2024 kan der så lægges 20-30% oveni

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        Efter lidt mere garveri, så tror jeg dagens meddelelse er det UK forsøg staten selv vil sponsere. Altså at man i UK vil lave et pilot forsøg på 48.000 borgere, og at data derfra så skal bruges til en mulig bredere adgang til tilskud.

                        Det giver også fint mening at starte ud med de langt mere overvægtige.

                        Link Preview Image
                        Ministers launch £40m pilot scheme to trial wider access to slimming jab

                        Less regulation of weight-loss drug would make Wegovy accessible to more people

                        favicon

                        the Guardian (www.theguardian.com)

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • K Offline
                          K Offline
                          koden
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          Såvidt jeg ved er det ikke Novo der får noget ud af priser i USA der er 6x andre landes. Det er mellemhandlerne i det syge system de har.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden
                            wrote on sidst redigeret af
                            #18

                            Det er i sandheden utroligt med verdens største health sektor at de så også med flere skolængder betaler de højeste priser.

                            Og ja der er en række mellemled der tager sig ret godt betal. Når det så er sagt, så tjener Novo og andre Pharma selskaber stadig flere penge i US end noget andet sted.

                            Pt kan Novo bogføre knap 40% af wegovy slut kunde pris. Så $1350 ender på ca $800 Per mdr. Det er stadig over 5x mere end hvad de kan bogføre i DK.

                            Der har været en del fokus på insulin priserne i US. Det gør at både Eli Lilly og Novo skal reducere deres priser med mindst 75% fra januar 2024. Hvis de stadig vil være en del af medicare.

                            Kommer fedme stofferne tik at falde hen mod næste årti. Det gør de helt sikkert. Men så længe både EL og Novo er giga udfordret på produktions kapacitet, så er der intet intersiment til at reducere priserne.

                            Så mon ikke vi skal hen mod 2027 og mulige nye konkurrenter at der sker det helt store på den front.

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • K Offline
                              K Offline
                              koden
                              wrote on sidst redigeret af
                              #19

                              Er Teslas værdi ikke mere end alle de nævnte tilsammen?
                              Din sammeligning giver ikke megen mening.

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • K Offline
                                K Offline
                                koden
                                wrote on sidst redigeret af
                                #20

                                Tak..var ikke klar over de havde så stor fortjeneste i USA.
                                Kapitalismens arnested smager nu selv medicinen.

                                1 Reply Last reply
                                0

                                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                With your input, this post could be even better 💗

                                Tilmeld Log ind

                                • Log ind

                                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                • Login or register to search.
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Debatforum
                                • Seneste
                                • Populære
                                • Bruger