Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Jyske Bank - hvor bliver aktionærpengene af?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Jyske Bank leverer det forventede regnskab. Investorerne mangler dog en vigtig ting

    Jyske Bank har i 2023 opjusteret sine forventninger 3 gange

    I forbindelse med halvårsregnskabet fastholder de forventningerne om en indtjening på 70-80 kroner per aktie

    Det svarer til et nettoresultat på 4,7-5,3 mia.

    Investorerne mangler dog et klart svar på hvad Jyske Bank skal bruge pengene på

    Sydbank har igangsat et aktietilbagekøbsprogram på 600 mio.

    Danske Bank udloddede 59 % af første halvårs nettoresultat

    I Jyske Banks regnsksmeddelelse fremgår der ikke noget om interim udbytte og/eller aktietilbagekøb. Det er en skuffelse

    Investordilemma

    Bankinvestorerne befinder sig i et dilemma. Indtjeningen er historisk men, men prisfastsættelsen tilsvarende meget lav. Over de kommende år vil større danske banker tjene 35-45 % af aktiekursen hjem. Den differentierende faktor bliver om bankerne kan lave noget godt ingeniørskab og tilføre værdi igennem aktietilbagekøb og/eller udbytte. I den henseende er dagens meddelelse for investorerne skuffende.

    Se yderligere om dilemma: https://www.nordnet.dk/blog/investordilemma-bankaktier-med-hoej-indtjening-men-lav-prisfastsaettelse/

    1 Reply Last reply
    2
    • S Offline
      S Offline
      stocktiger
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Kunne bankernes kurser falde pænt meget hvis centralbankerne pludselig begynder at lette renten hvis f.eks. økonomierne går i stå? Danmark sniger sig i BNP-plus pga. medicinal. Tysk økonomi står bomstille.

      1 Reply Last reply
      0
      • A Offline
        A Offline
        Arne_A
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Aktionærpengene er brugt til køb af Handelsbanken og PFAs bankaktiviteter.

        1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          mccarthy
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Weiterleitungshinweis

          favicon

          (www.google.com)

          1 Reply Last reply
          0
          • A Offline
            A Offline
            Arne_A
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Ja, udlodningsproblematikken er tydeligt adresseret i rapporten. Så for at Per Hansen ikke skuffes endnu en gang og de unge investorer ikke sætter forventningerne for højt copy/paster jeg lige Jyskes kapitalmålsætning fra årsrapporten:

            "Jyske Banks målsætning er en kapitalprocent på 20-22 og en egentlig kernekapitalprocent på 15-17 i de kommende år"

            Ultimo 22 var kapitalprocenten 19,5. 1% svarer i kroner til ca. 2,2 mia. Efter 1. halvår var kapitalprocenten steget til 20,3 altså marginalt over nedre grænse i målsætningen.

            Og i andet halvår vil kapitalprocenten, alt andet lige, falde som følge af købet af PFA bank, så medmindre Jyske vil holde sig til målsætningens nedre grænse, skal man nok indstille sig på, at det vil være en pæn positiv overraskelse, hvis Jyske finder på at gennemføre et mindre aktietilbagekøb.

            1 Reply Last reply
            0

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger