Skattefrie aktier fra 2005
-
Kender en der har Novo aktier og er under den ordning og ikke har rørt dem siden.
Ældre aktier kan stadig sælges skattefrit
Har du en beholdning af børsnoterede aktier eller investeringsbeviser, der er købt før 1. januar 2006, vil du i nogle tilfælde kunne sælge dem uden at skulle be
(www.bdo.dk)
Den ordning kan vel ikke ændres?
-
Politik har uransaglige vej - intet er sikkert.
Dette har pensionsbeskatning vist igennem tiden.
Men man skal sælge hele sin beholdning af den aktuelle aktie for at få glæde af skattefriheden, da der beskattes efter senest køb - sælges først, hvis man har købt yderligere op i de aktuelle papir.
Jeg hører også til de "gamle" som har en sådan tidligere lille beholdning..
-
OK.. han har solgt lidt undervejs men ikke købt yderligere i den aktie. Men han har i dag mange andre aktier og har handlet meget gennem tiden og har jo på grund af det køb i 2005 for adskillige millioner i aktier.
Så de er vel stadig skattefrie de sidste Novo aktier?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind