Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Nogen herinde der har Asetek ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • FieF Offline
    FieF Offline
    Fie
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Asetek A/S - Halvårsrapport 2023
    2
    Højdepunkter
    • Q2-omsætning på $24,5 millioner, hvilket afspejler en vækst på 45 % i forhold til Q2 2022 og blandt de tre bedste kvartaler
    nogensinde
    • Bruttomargin på 45 %, op fra 42 % i 2. kvartal 2022
    • Q2 EBITDA justeret var $6,2 millioner sammenlignet med $1,3 millioner i Q2 2022
    • Rekord EBITDA for væskekøling i 2. kvartal 2023
    • SimSports omsætning på $2,4 millioner i kvartalet sammenlignet med $1,0 millioner i Q2 2022
    • Omsætningen i første halvår 2023 steg 28 % til 39,3 millioner USD, og EBITDA justeret steg til 8,9 millioner USD
    fra $0,4 millioner i første halvår 2022
    • Succesfuld notering på Nasdaq Copenhagen den 17. maj efter at have gennemført fortegningsemission netto
    et overskud på 16,1 mio
    • Forventninger til hele året blev opdateret den 2. august til en forventet stigning i koncernens omsætning for 2023 i
    intervallet 40% til 45% sammenlignet med 2022 og en forventet driftsindtægt på omkring $7 til
    9 millioner dollars
    Nøgletal

    Tal i USD (000'er) Q2 2023 Q2 2022 1H 2023 1H 2022 202

    1 Reply Last reply
    6
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Hej Fie 🙂

      Godt og veldokumenteret indlæg. Tak for det 🙂

      Asetek's Q2 2023 regnskab, var deres bedste nogensinde på indtjenings-siden (+3,147 mio. USD). Ligeledes var det Asetek's højeste profit-margin nogensinde for et 2.kvartal (12,8%).

      Den tekniske analyse (via RSI), siger at man først skal købe aktien omkring kurs ca. 9,30 Nok (Den koster 10,30 Nok nu). Det er pt. ikke regnskabet for Asetek der trækker kursen ned, men macro økonomiske tal globalt.

      PS: Jeg har ikke historiske data for Asetek's danske notering, da den listing er ret ny. Jeg jeg refererer til modellen for den Norske notering.

      114629_TA_NO_Asetek.jpg
      114629__Nordic_stocks_fact_sheet_DK_NO_Asetek.jpg

      1 Reply Last reply
      3

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger