Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

GXO Logistics, Inc.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er GXO Logistics, Inc.

    GXO Logistics, Inc. er spin-off fra XPO Logistics, Inc. og er verdens største Pure-Play kontraktlogistikudbyder
    Forretning fokuserer udelukkende på at flytte varer gennem forsyningskæder med kritisk effektivitet og pålidelighed
    Designer og driver topmoderne lagre med nyeste teknologier.
    Globale blue-chip-kunder omfatter Apple, Nike, Nestlé, Samsung, LVHM, Carrefour, Pepsico sammen med virksomheder i høj vækst inden for e-handel og andre nøglesektorer, herunder beklædning, teknologi, mad og drikke og forbrugerelektronik.
    Virksomheden bruger maskinlæring, datavidenskab og analyser til at gøre logistik til en konkurrencefordel for detailhandlere, producenter og andre forsyningskædeejere.
    På trods af sit markedslederskab ejer man kun 5% af det hurtigt voksende logistikmarked i Europa og Nordamerika
    Robust forretningsmodel med fleksibel omkostningsstruktur
    Udvidet GXO Direct til Storbritannien og udrulning til Kontinental Europa planlagt senere i år
    1/4 af Fortune 100-virksomheder er kunder
    130.000 ansatte på verdensplan
    979 lokationer i 27 lande.
    Kommer med Q2 resultater 3. August 2023

    Nøgletal
    Kurs: 66,37
    Market Cap: 7.893B
    P/E: 43,10
    Forward P/E: 22,05
    P/S: 0,85
    P/B: 2,94
    Enterprise value: 11.648B
    Profit margin: 2,00%
    Operating margin : 3,99%
    ROE: 7,38%
    ROA: 2,84%
    Indtjeningsvækst kvartal: -34,40%
    Omsætningsvækst kvartal: 11,50%
    Udbytte: 0,00%

    Hvad taler for ?
    Investerer i avanceret teknologi, der hjælper med at løse de stadig mere komplekse krav i nutidens forsyningskæder.
    Outsourcing og automatisering trend buldrer frem.
    Årtiers erfaring inden for B2B og B2C vertikaler
    Kendte brands validerer gang på gang casen, senest har HEINEKEN lavet en flerårig aftale i UK.
    Vist stærk organisk vækst i alle regioner
    Defensive forretningskarakter gennem langsigtede kontrakter (5-7 år) og ikke så cyklisk som det typiske transportfirma.
    Førstegangs-outsourcing udgør en tredjedel af pipelinen
    8-12 % organisk vækst er forventet frem mod 2027 - 6-8% i 2023
    Alle kontrakter inflationsklausuler indarbejdet i vilkårene
    Meget høj grad af omsætningssandsynlighed
    Begynder strategiske samarbejder med shops som Farfetch
    Adskillige større kontrakter er vundet i 2023
    Har udvidet sine aktiviteter i Europa
    Operationer, der anvender automatisering eller adaptiv teknologi, udgør næsten 40% af omsætningen
    Omsætningen steg +12% i Q1 2023, hvor 7% var organisk
    Salgspipeline voksede til USD 2,3 mia.
    Stærkt momentum i H1 2023 med en lang række kontakter, heriblandt den største årlige nogensinde
    Indtægtsfastholdelsesraten er i midten til høj 90'erne
    Opkøbet af Clipper Logistics (britisk logistikfirma) har sat speed under udvidelsen i Europa, og vurderes som stort set integreret.

    Hvad taler imod ?
    Meget højst prissat for en virksomhed med lille profitmargin.
    Som selvstændig virksomhed er man stadig ny og det kan være svært som aktionær hvad man kan forvente.
    Som ny virksomhed betyder det alt at man leverer bedre end forventet kvartal efter kvartal, for at aktionærerne køber langtid guidance.
    Steget 56% i år.
    Kan godt være i tvivl om de rapporterer flere vundne kontrakter ud end andre, for det virker som en voldsom streak de er på.
    Forventes at levere et fald i indtjening y/y
    Væksten er ikke stor nok til den værdisætningen der er.

    Holdning
    Super spændende forretning der samtidig har en "lille" størrelse der gør det relevant for nogle af de større at købe på et tidspunkt.
    Kan virkelig godt lide de lange kontrakter med inflationskorrektioner indbygget, samtidig med en lang række af store brands har tilvalgt dem.
    Ingen position

    Sidder I med informationer om selskabet, så er jeg meget interesseret ? Hvilke positioner har I inden for logistik ?

    1 Reply Last reply
    6

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger