DSV-topchef henter gevinst på 187 mio. kr. på aktieoptioner
-
"DSV's topchef, Jens Bjørn Andersen, kan trække over 187 mio. kr. hjem, efter at han i de seneste dage har udnyttet og solgt aktier i DSV på børsen.
Driftsdirektør Jens Hesselbjerg Lund henter 136 mio. kr., mens Michael Ebbe, DSV's finansdirektør, må nøjes med 10 mio. kr.
Det fremgår af en insidermeddelelse fra DSV, der beskriver topledelsens aktiedispositioner".
Kilde: https://shippingwatch.dk/logistik/article16319259.ece
Børsmeddelelse:
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/ff6d7416-1884-4a1a-862a-f525538f0824 -
Jeg er ligeglad med at han sælger. Det eneste der virkelig irriterer mig er beløbets størrelse. Jeg er fuldstændig ligeglad hvor stor værdiskabelsen har været målt på aktiekursen, jeg ser ingen grund til at nogen leder skal have så mange penge.
At kursen er steget er jo næppe alene hans skyld. En meget stor del må tilskrives en enorm lempelig pengepolitik, et meget generøst finansmarked, en corona-pandemi, der fuldstændig smadrede forsyningskæderne og sendte fragtrater så højt, at de lavede nye huller i ozon laget osv. osv. osv. På samme måde, de vilde bonusser vi har set til ledere i energibranchen, de skyldes sgu heller ikke alene eller måske slet ikke ledernes dygtighed. Skal nogen have de bonusser, så er det Putin, for det er ret beset hans skyld. Men aktionærer elsker åbenbart at være idioter for egne penge.
-
"DSV om uheldigt timet aktiesalg fra topledelse: Et tilfældigt sammenfald
Selskabets topledelse hentede tirsdag til torsdag i denne uge trecifrede millionbeløb hjem via aktietransaktioner, og undveg derved et stort kursfald i DSV-aktien fredag".https://mobilitywatch.dk/nyheder/fragt_logistik/article16319277.ece
-
Aktien faldt kraftigt tirsdag efter regnskab og lidt mindre onsdag. Det store insidersalg har nok været en medvirkende årsag til disse fald.
-
Absurde lønaftaler for topledelser er desværre ikke noget der ophører, så længe der er bestyrelser som godkender disse aftaler. Årsagen til lønaftaler, der stikker helt af, skyldes nok mere udygtighed end gavmildhed i de ansvarlige bestyrelser.
-
Sommerspecial med Jens Bjørn Andersen fra DSV
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
