Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

DSV-topchef henter gevinst på 187 mio. kr. på aktieoptioner

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
7 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    "DSV's topchef, Jens Bjørn Andersen, kan trække over 187 mio. kr. hjem, efter at han i de seneste dage har udnyttet og solgt aktier i DSV på børsen.

    Driftsdirektør Jens Hesselbjerg Lund henter 136 mio. kr., mens Michael Ebbe, DSV's finansdirektør, må nøjes med 10 mio. kr.

    Det fremgår af en insidermeddelelse fra DSV, der beskriver topledelsens aktiedispositioner".

    Kilde: https://shippingwatch.dk/logistik/article16319259.ece

    Børsmeddelelse:
    https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/ff6d7416-1884-4a1a-862a-f525538f0824

    1 Reply Last reply
    9
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Sikke et signal at sende.

      1 Reply Last reply
      8
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Jeg er ligeglad med at han sælger. Det eneste der virkelig irriterer mig er beløbets størrelse. Jeg er fuldstændig ligeglad hvor stor værdiskabelsen har været målt på aktiekursen, jeg ser ingen grund til at nogen leder skal have så mange penge.

        At kursen er steget er jo næppe alene hans skyld. En meget stor del må tilskrives en enorm lempelig pengepolitik, et meget generøst finansmarked, en corona-pandemi, der fuldstændig smadrede forsyningskæderne og sendte fragtrater så højt, at de lavede nye huller i ozon laget osv. osv. osv. På samme måde, de vilde bonusser vi har set til ledere i energibranchen, de skyldes sgu heller ikke alene eller måske slet ikke ledernes dygtighed. Skal nogen have de bonusser, så er det Putin, for det er ret beset hans skyld. Men aktionærer elsker åbenbart at være idioter for egne penge.

        1 Reply Last reply
        10
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          "DSV om uheldigt timet aktiesalg fra topledelse: Et tilfældigt sammenfald
          Selskabets topledelse hentede tirsdag til torsdag i denne uge trecifrede millionbeløb hjem via aktietransaktioner, og undveg derved et stort kursfald i DSV-aktien fredag".

          Link Preview Image
          DSV om uheldigt timet aktiesalg fra topledelse: Et tilfældigt sammenfald

          Selskabets topledelse hentede tirsdag til torsdag i denne uge trecifrede millionbeløb hjem via aktietransaktioner, og undveg derved et stort kursfald i DSV-aktien fredag.

          favicon

          (mobilitywatch.dk)

          1 Reply Last reply
          4
          • B Offline
            B Offline
            B.Andersen
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Aktien faldt kraftigt tirsdag efter regnskab og lidt mindre onsdag. Det store insidersalg har nok været en medvirkende årsag til disse fald.

            1 Reply Last reply
            5
            • D Offline
              D Offline
              DjengisCash
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Absurde lønaftaler for topledelser er desværre ikke noget der ophører, så længe der er bestyrelser som godkender disse aftaler. Årsagen til lønaftaler, der stikker helt af, skyldes nok mere udygtighed end gavmildhed i de ansvarlige bestyrelser.

              1 Reply Last reply
              11
              • M Offline
                M Offline
                Minino
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                🙂
                AI Syntax: Putin siger aldrig nej til gaver, han glæder sig til at hente bonusser hos energikøbmænd, dsv, Mærsk...

                114313_1690871782563.jpg

                1 Reply Last reply
                0
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Sommerspecial med Jens Bjørn Andersen fra DSV

                  1 Reply Last reply
                  0

                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                  With your input, this post could be even better 💗

                  Tilmeld Log ind

                  • Log ind

                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                  • Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Debatforum
                  • Seneste
                  • Populære
                  • Bruger