Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Regeneron Pharmaceuticals Inc.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er Regeneron Pharmaceuticals Inc.

    Regeneron Pharmaceuticals, Inc. er en amerikansk bioteknologivirksomhed der forsker, udvikler, fabrikerer og klargør medicin til markedet
    Udvikler produktkandidater til behandling af patienter med øjensygdomme, allergiske og inflammatoriske, kardiovaskulære og metaboliske, infektionssygdomme, sjældne sygdomme, kræft, smerte og hæmatologiske tilstande. Har samarbejds- og licensaftaler med Sanofi, Bayer, Teva, Roche, AstraZeneca og et hav af andre vigtige spillere
    Regeneron accelererer og forbedrer den traditionelle lægemiddeludviklingsproces gennem VelociSuite®-teknologier, såsom VelocImmune®, der bruger unikke genetisk humaniserede mus til at producere optimerede fuldt humane antistoffer og gennem Regeneron Genetics Center, der udfører en af de største genetik-sekventeringsindsatser i verden.
    Man bruger dette til at identificere beskyttende mutationer og tilbageføre disse mutationer til lovende lægemiddelkandidater
    Fokus på teknologiplatforme og genetiske terapier
    Investerer stadig meget i R&D - USD 4.3 mia. i 2023
    11.800 ansatte

    De vigtigste midler lige nu er
    Eylea - Middel mod flere forskellige øjensygdomme, der giver synsnedsættelse
    Libtayo - Middel mod hudkræft (CSCC)
    Dupixen - Middel mod kronisk atopisk eksem

    Q2 2023 rapport kommer 3. aug 2023

    Nøgletal
    Kurs: 729,88
    Market Cap: 80.075B
    P/E: 20,04
    Forward P/E: 17,50
    P/S: 6,47
    P/B: 3,33
    Enterprise value: 71.625B
    Profit margin: 33,81%
    Operating margin : 38,08%
    ROE: 19,27%
    ROA: 10,44%
    Indtjeningsvækst kvartal: -16,70%
    Omsætningsvækst kvartal: 6,60%
    Udbytte: 0,00%

    Hvad taler for ?
    Stort frit cashflow
    Meget høje margins
    Gældsfri (gælden er dækket af kontanter)
    Leverer kontinuerligt bedre end markedet forventer
    Spændende pipeline med over 21 fase 2/3 forsøg
    Flere potentielle FDA-indsendelser: 2023-2025+
    Verdens førende menneskelig sekventering -2+ mio exomer sekventeret - koblet til elektroniske sundhedsjournaler - 100+ samarbejder globalt
    Immunologisamarbejdet med Sanofi bliver ved at kaste midler af sig, senest med Dupixent.
    Opkøbte i Maj 2022 Checkmate Pharmaceuticals der er stærke indenfor immunterapi overfor kræftsygdomme
    Opkøbte i Juli 2022 de fulde rettigheder til Libtayo fra Sanofi der er et lægemiddel mod hudkræft
    Har vist godt lederskab og anvendt det voldsomme cashflow fra REGN-COV til opkøb der styrker fremtiden indenfor kræftområdet
    Aktionærvenlige tilbagekøbsprogrammer
    Q1 2023 viste et fald på -6% i Eylea-salget, men samtidig steg den samlede omsætning +7% på grund af væksten i andre lægemidler som Libtayo og Evkeeza
    Dupixent salget steg +37% i Q1 2023
    Kodiak Sciences har afbrudt undersøgelser af deres øjensygdomskandidat tarcocimab efter fiasko i to fase3-studier
    Ledelsen mener at Dupixents sikkerhed og effektivitet er en stærk nok voldgrav mod ethvert konkurrerende lægemiddel.

    Hvad taler imod ?
    En stor del af omsætningen er fordelt på få produkter. For nogle er man en one-trick pony.
    Har tidligere været massivt undervurderet når jeg har kigget på den med P/E under 10, dette er ikke længere tilfældet hvor man nu er fair, hvis ikke højt prissat.
    Usikkerhed i forhold til forskellige patentudløb for Eylea. Derfor det var så vigtigt med en ny dose der kan udvide patentperioden.
    Man kan godt være i tvivl om casen på kort/mellemsigt uden Covid omsætning, og eventuelle problemer med patenter, men pipeline og opkøb gør det er spændende på lang sigt
    To forsøg har vist at Eylea, som normalt gives i doser på 2 milligram hver ottende uge, var lige så effektivt, når det blev givet med 8 mg med længere intervaller. FDA afviste godkendelsen af en dosis på 8 mg så det var et kæmpe slag for firmaet. FDA nævnte en løbende gennemgang hos en tredjeparts fyldstof som årsagen til afvisningen. Så det handler udelukkende om en forsinkelse, men en dyr en af slagsen.
    Øget konkurrence på lægemiddelmarkedet for øjensygdomme

    Holdning
    Fremtiden for Regeneron afhænger desværre meget af Eylea-udfordring
    Er man langtidsinvestor bør man kunne se forbi problemerne med Eylea i betragtning af virksomhedens eksisterende produkter og pipelines potentiale.
    Det man hele tiden skal holde øje med i casen er om man lykkedes med at reducere sin afhængighed af Eylea
    Jeg ejer selv aktier i dette selskab hvor den fylder 2,36% i porteføljen, efter at have reduceret i 2 omgange.

    Det har været en diamant for mig, men hvad tænker I omkring fremtiden for dem ?

    1 Reply Last reply
    8
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Regeneron er et spændende selskab med et godt sortiment og en stor pipeline. De er ikke i top-20, men i top-30 blandt Big Pharma.

      De var med i finalen med et middel mod COVID-19. Men virus muterede, og REGEN-COV virker ikke på omikron-varianterne. ( https://www.regeneron.com/covid19 )

      Jeg ejer også en portion Regeneron.

      1 Reply Last reply
      5
      • D Offline
        D Offline
        dagensaktie.dk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Jeg syntes faktisk at sortimentet er en af deres udfordringer som man kan sætte spørgsmålstegn ved, men at pipeline og hele opbygningen med Regeneron Genetics Center gør at man har gode forudsætninger for at blive rigtig interessant.

        Hvor stor andel af porteføljen har du i dem ?

        1 Reply Last reply
        5
        • OccamO Offline
          OccamO Offline
          Occam
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Knap 3%. ( Jeg er først gået ind i Pharma for 3 år siden. Så jeg holder en pæn spredning. - Bortset fra Novo, som jeg har for mange af. 🙂 )

          1 Reply Last reply
          5
          • OccamO Offline
            OccamO Offline
            Occam
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            I dag er Regeneron oppe med 5% efter et pænt halvårsregnskab.

            1 Reply Last reply
            0

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger