Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Loomis AB - Cash is King?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
7 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockValueN Offline
    NordicStockValueN Offline
    NordicStockValue
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Loomis er en kontanthåndteringsvirksomhed, der primært opererer i det europæiske og nordamerikanske marked. Virksomheden har vist stabil vækst i omsætningen de sidste 10 år, hvor der blandt andet har været opkøb af mindre konkurrenter henover årene. Driftsmarginalerne har vist sig at være ret stabile. Indtjeningen og geninvesteringerne tilsammen giver forventning til kommende stabile cash flows til gavn for aktionærerne.
    En væsentlig risiko vurderes til at være en kommende intensiveret overgang fra kontanter til kreditkort, selvom denne effekt burde være indtruffet allerede kan det dog ikke ses af selskabets regnskaber for de seneste år. En anden risiko kunne være, hvis Loomis pludselig ønsker at overtage en meget større konkurrent, hvilket kunne give udfordringer og påvirke pengestrømmene negativt.

    Den aktuelle aktiekurs er 54% af den beregnede indre værdi, som fremgår af vedlagte oversigt.

    114270_Value_Loomis_Q223.pdf

    1 Reply Last reply
    6
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Er dette ikke en døende rase?

      Det er vel snart kun den sorte økonomi der bruger cash.

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Wow Hyst ... det er så 100% forkert. Det debet-system vi har i Danmark via Dankortet, er på ingen måde udbredt i resten af verden. Især størstedelen af Europa er jo på ingen måde på samme niveau, når det kommer til f.eks. adgang til Internet og nemme betalings-løsninger, som vi har i DK. Jeg har rejst i 93 lande i verden og 693 byer (har plottet dem alle ind på mit verdenskort, på min væg), og jeg har boet og arbejdet i Schweiz og Spanien, og der blev folk i service-industrien, sgu altid sure når man ville betale med kort, for så skulle de hente KREDIT betalings-maskinen, og så var der mindre sandsynlighed for skattefri cash drikkepenge.

        Hvis man f.eks. rejser i store dele af Tyskland, så skal man betale ekstra for Internet adgang på værelset. Oven i hatten, er det så typisk piv-langsomt, da Tyskland jo er årtier bagud på hele idéen om at Internet og om at IT generelt er en god ting.

        Langt størstedelen af verden er stadig ren cash-betalinger, og især USA er 95% en cash økonomi i service-industrien og sekundært en kredit økonomi.

        Ser man på Loomis, så er de kommet stærkt tilbage efter Corona-nedlukningerne. De har yderligere 3-doblet deres udbytte-betaling over de sidste 10-år.

        PS: Til din fordel, kan man jo sige at efter Corona, er der måske mindre lyst til at betale cash, da pengesedler jo er mega "snavsede" da de er blevet berørt af så mange beskidte hænder. Men det er ikke ensbetydende med at "Cash is dead".

        Rent teknisk er Loomis begyndt at se spændende ud, og Loomis' Q1 2023 og Q2 2023 var virkeligt gode. Faktisk var deres Q1 2023 et rekord regnskab for et 1. kvartal.

        1 Reply Last reply
        9
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jo, men verden bevæger sig mod en digitalisering - med forskellig hastighed forskellige steder.

          Jeg bemærkede, at hvor man tidligere kun ville have kontantbetaling, er det nu kort der regerer mange steder i udlandet.

          Det kommer nok ikke overalt i verden i morgen, men der på vej - tilbage bliver de mere risiko betonede områder.

          Men olie og boreselskaber blev jo også sporet død, men de lever i bedste velgående.

          1 Reply Last reply
          1
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Nope ... ikke af penge systemet! Du har intet belæg eller evidens for den påstand, så lad venligst være at skrive noget du ikke har forstand på.

            1 Reply Last reply
            1
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hej NordicStockValue aka navne-twilling 🙂

              a.) De sidste 4 kvartaler i træk har været omsætnings-rekord kvartaler for Loomis.

              b.) Den tekniske model ser rigtig god ud med en frisk dobbelt-bund. Købs-signalet i MACD er dog ikke indtruffet endnu, men det ser ud til at komme snart.

              c.) Udbyttet for 2023 forventes at blive 15,50 SEK, hvilket er en yield på 5,1% ... og det er MARKANT over medianen for udbytter i Norden.

              114287_TA_SE_Loomis.jpg
              114287__Nordic_stocks_fact_sheet_SE_Loomis.jpg

              1 Reply Last reply
              8
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                PS: Jeg har glemt at rette overskriften i den tekniske model. Der skulle selvfølgelig stå ...

                "Technical analysis - Loomis (Ticker: LOOMIS)"

                1 Reply Last reply
                5
                • NordicStockValueN Offline
                  NordicStockValueN Offline
                  NordicStockValue
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Hej NordicStock

                  Ja nok en gang mødes fundamental analyse med gode tekniske signaler. Dejligt når det sker 🙂

                  Hav en god aften 🙂

                  1 Reply Last reply
                  7

                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                  With your input, this post could be even better 💗

                  Tilmeld Log ind

                  • Log ind

                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                  • Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Debatforum
                  • Seneste
                  • Populære
                  • Bruger