Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Astralis - ryger måske af First North

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Sebastian2000
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Læste lige at Astralis måske bliver afnoteret fra First North og aktien er efterfølgende faldet omkring 30%. Jeg er en af dem som købte den for mange år siden og har set nærmest hele investeringen forsvinder. Er det bare om, at komme ud nu eller er der nogen som har erfaring med aktier som bliver afnoteret? Jeg er helt ny indenfor dette område.

    1 Reply Last reply
    4
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Håber, at nogle af jer, der sider inde med viden og/eller lignende "uheldige" erfaringer, har lyst til at dele, da jeg også rigtig gerne vil høre fra jer..

      Har ligeledes været med fra dag 1... Deltog sågar på informationsmødet i København, hvor jeg oplevede en gruppe passionerede individer sælge casen. I hvert fald forekom de meget troværdige - og jeg er så godtroende, at jeg tænker, at de også virkelig troede på sagen...

      Det korte af det lange er, at jeg ligeledes er i besiddelse af en del aktier...

      Jeg er noget overrasket over, at det kan lade sig gøre blot at afnotere selskabet fra FN uden at give aktionærer et reelt købstilbud - især da selskabet ikke er konkurstruet / insolvent...
      Men jeg har - indrømmet - heller ikke læst det der med småt, hverken da jeg gik ind i aktien, ej heller de gange, hvor jeg supplerede - allersenest i dag og før det: i marts i år, da selskabet annoncerede, at bestyrelsen ville "initiate a strategic review". (Company announcement 4 d. 30/3 2023).

      "The Board believes that Astralis remains in a position to generate positive returns for its shareholders.", stod der i Strategic Review-meddelelsen.

      På Astralis' hjemmeside i dag står der fortsat på forsiden under investor "Esports is a billion-dollar industry with an expected growth of +20% p.a, progressing fast towards the maturity phase and Astralis Group has the proven foundation to drive and monetize on this potential."

      Så nu sidder jeg - en del erfaring rigere - med aktier, der udgør 2,5% af min samlede portefølje fordelt i to depoter, der er nede med hhv. 22,78% og 39,93%.

      Ligesom @Sebastion2000 vil jeg også gerne høre fra jer med erfaring. Hvordan ser i situationen? Hvad siger jeres erfaring jer? Ville I (læs: skal jeg) tage tabet nu? Eller ville I (læs: skal jeg) holde fast og se hvad der sker på GF primo august?

      Det lader ikke til, at Astralis-aktionærer er de mest aktive, hvorfor kan have min tvivl om der kan genereres flertal (eller hvad der kræves) til at kompensere aktionærerne.

      Har aldrig prøvet at være aktionær i et ikke-noteret selskab før... Er det besværligt? Tilrådeligt?

      1 Reply Last reply
      3
      • OccamO Offline
        OccamO Offline
        Occam
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Jeg har ikke fulgt caset; men et hurtigt kig på deres regnskab, deres generalforsamlingsindkaldelse og deres aktuelle kursudvikling giver et negativt indtryk.

        1. Det lader til, at selskabet de sidste fire år konstant har givet underskud. Og jeg kan ikke få øje på en troværdig plan for, hvordan det skulle blive anderledes.

        2. Selskabet er på vej mod afnotering. Derefter bliver det meget svært for aktionærerne at finde købere til deres aktier. - Og det er ledelsen helt kold overfor.

        3. Dagens kursudvikling tyder, at en del aktionærer har taget konsekvensen og er løbet skrigende bort.

        Hvis man trods dette beholder sine aktier, skal man nok fremover i mindre grad betragte dem som investering og snarere se dem som medlemskort til en fanklub.

        1 Reply Last reply
        4
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Tak for input, Occam .

          Ja, kursudvikling 2019-2023 har været en forhindring for at selskabet kan komme videre, skriver de, men Astralis har faktisk levet op til deres IPO-mål/guidance, dog med 1 års forsinkelse grundet Covid, hvilket man ikke just kan klandre dem for.

          Astralis har haft stigende Revenue i årene 2019-2022 og EBITDA udviklede sig også "positiv" i årene og igen i overensstemmelse med IPO. I 2022 var EBITDA i plus 3 mio.

          Vedhæftet Corporate Announcement No. 11 fra i dag vedr. De-listing findes et dokument "Astralis Delisting Background". Dokumentet står nævnt allernederst i dagens meddelelse, men kan dog kun læses på Astralis Investor hjemmeside https://www.astralis.gg/investor. Dokumentet er en 5 sides PowerPoint-fil.

          Jeg ser faktisk Astralis fortsat som en interessant case. Jeg forstår dog ikke kursudviklingen. Enten har ledelsen ikke formået at sælge "varen" med kursstigning til følge. Eller også er aktien blevet holdt "nede / underdrejet"...

          Ja, jeg ved godt, at en aktie ikke er mere værd end det den kan sælges for... 😉

          Men som jeg har forstået det, så er Astralis' medejerskab af leagues meget mere værd per aktie end kursen afspejler...

          1 Reply Last reply
          3
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Astralis bliver næsten halveret på børsen efter afnoteringsforslag

            11/7 15:15

            Astralis dykker 48,3 pct. til 0,894 kr., efter at det danske e-sportsselskab, der står bag det danske Counter Strike-hold Astralis, forslår en afnotering fra minibørsen First North.

            E-sportsselskabet har tirsdag over middag indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling med et forslag om at afnotere selskabet fra First Norths vækstbørs.

            Selskabet gik på børsen i december 2019 til en kurs på 8,95 kr. og aktien er dermed faldet 90 pct. siden børsdebuten.

            Likviditeten i aktien er meget begrænset, hvilket betyder, at der er begrænset værdi for både selskabet og dets aktionærer ved at være noteret på en offentlig markedsplads, skriver Astralis.

            At være et børsnoteret selskab medfører også betydelige omkostninger, og selskabets bestyrelser vurderer, at der kan spares mere end 2 mio. kr. om året i årlige direkte omkostninger og yderligere 1 mio. kr. i indirekte årlige omkostninger.

            Astralis vil holde den ekstraordinære generalforsamling den 8. august.

            .\˙ MarketWire

            1 Reply Last reply
            0

            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

            With your input, this post could be even better 💗

            Tilmeld Log ind

            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger