Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

The Williams Companies, Inc

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er The Williams Companies, Inc.

    Williams Companies, Inc., er et amerikansk energiselskab. Dets kerneforretning er transport og forarbejdning af naturgas, sekundært olie og elproduktion.
    Virksomheden ejer og driver 30.000 miles af rørledninger, 29 behandlingsfaciliteter, 7 fraktioneringsfaciliteter og cirka 23 millioner tønder lagerkapacitet af flydende naturgas.
    Man ønsker at være den bedste operatør af kritisk infrastruktur til transport-, opbevarings- og leveringsløsninger af pålidelige "ren" energi
    En af de største handelsselskaber for naturgas.
    Ejer det vigtigste og mest værdifulde naturgasrørledningssystem i USA i Transco
    5.000 ansatte

    Nøgletal
    Kurs: 33,38
    Market Cap: 40.66B
    P/E: 15,75
    Forward P/E: 19,53
    P/S: 3,55
    P/B: 3,46
    Enterprise value: 64.63B
    Profit margin: 23,16%
    Operating margin : 33,41%
    ROE: 18,96%
    ROA: 4,93%
    Indtjeningsvækst kvartal: 145,00%
    Omsætningsvækst kvartal: -5,30%
    Udbytte: 5,36%

    Hvad taler for ?
    Udbytte aktie der udbetaler 5.36% og altid har haft fokus på aktionærerne
    Naturgas som overgangsenergi giver super god mening, hvor man står for en 30% markedsandel i Nordamerika
    Jagter 5%+ EBITDA vækst årligt
    Pålidelig indtjening, holdbart cash flow og en sund balance.
    26 på hinanden følgende kvartaler hvor man rammer eller slår konsensus på justeret EBITDA giver forudsigelighed
    Muligheden til at investere i vækstprojekter med højt afkast, emissionsreduktionsprojekter og vedvarende energi
    Øgede marginer drevet af gunstige råvarepriser, transport og opbevaringskontrakter
    Kapaciteten er vokset støt gennem de seneste år og flowet er stort set reserveret, hvor priserne typisk ikke er afhængelige af råvarepriserne, hvilket giver stabil indtjening
    Backlog på 30+ naturgas muligheder for transmissionsudvidelse frem til 2030
    Strategiske placering af aktiver, hvilket fører til en robust efterspørgsel efter deres kapacitet. 9.800-mile Transco-pipeline godt placeret til at drage fordel af den forventede vækst i LNG-eksporten
    Den stigende efterspørgsel efter elektricitet vil sætte skub i behovet for mere naturgasinfrastruktur, da ingen vil sætte sig i en situation, hvor man ikke har en stabil backup til sol og vind.
    Indtil videre har naturgas sektoren i US haft stor fordel af folkets skifte mod elbiler, da en stor del af strømmen genereres ud fra naturgas
    Q1 2023 lukkede man overtagelsen af MountainWest der sidder på 2.000 miles naturgasrørledningssystemer
    EPS steg 37% y/y i Q1 2023

    Hvad taler imod ?
    Området er drevet af politiske beslutninger og det er ikke altid ud fra hvad der er klogest, men mere hvad der er image i. Amerikanerne er heldigvis klogere her end Europa
    Unaturligt sweetspot med øget volumen og priser da Europa har behov for erstatning af den gas de før fik fra Rusland
    Gaspriserne har indflydelse på i hvilket omfang producenterne af gas bidrager med volumen
    Handler til premium i forhold til resten af sektoren
    Høj andel af gæld
    Cykliske markeder, da efterspørgslen svinger sammen med priserne.
    Er steget 10% den seneste måned.
    Mulighed for at en kombination af vind-, sol- og vandkraft, kombineret med batterilagring, nye transmissionsledninger og styring af efterspørgslen.
    De nyere generationer har en efter min mening mere fornuftigt tilgang til atomkraft, hvilket igen kan substituere baseload.

    Holdning
    I Europa kan vi også se hvad værdien af infrastruktur er. Det er virkelig kritisk og dem der sidder på infrastrukturen dikterer også hvad der kan lade sig gøre.
    Prissætning er i overkanten af hvad jeg er komfortabel med i en sektor, politikerne har for stor indflydelse på.
    Solid defensiv aktie, hvis politikerne havde et realistisk syn på naturgas.
    Ingen position

    Hvad ser I som de største udfordringer i forretningen ?

    1 Reply Last reply
    3

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger