Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Netcompany

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er Netcompany
    Leverer end-to-end IT services, fra rådgivning og udvikling til implementering og drift, til en bred kundebase bestående af store og mellemstore Europæiske virksomheder fra forskellige industrier i de private og offentlige sektorer
    Har løst mange og store infrastrukturopgaver for danske virksomheder og offentlige instanser Mitdk, borgerdk,sundheddk, ATP-udbetalinger, skatteinddrivelsessystem for SKAT, AULA
    Casen går ud på om man kan gøre det samme i andre lande med de erfaringer man har gjort sig
    50/50 mix af private og offentlige kunder.
    Lavede i 2021 et stort opkøb af Intrasoft hvor man gik fra at være 3500 til at være 6500 medarbejdere.
    Man er i dag 7.400 ansatte der arbejder fra 17 lande.

    Kurs: 286,70
    Market Cap: 14.445B
    P/E: 25,19
    Forward P/E: 18,26
    P/S: 2,53
    P/B: 3,93
    Enterprise value: 15.745B
    Profit margin: 10,04%
    Operating margin : 14,06%
    ROE: 16,98%
    ROA: 7,07%
    Indtjeningsvækst kvartal: -22,00%
    Omsætningsvækst kvartal: 12,30%
    Udbytte: 0,00%

    Digitaliserings æra - Hav af mulighed for udvikling af offentlige platforme og løsninger
    Voldgrave på platforme, men ellers meget afhængig af konsulentydelser hvilket kræver man kan holde på medarbejderne og kan opnå en tilpas stor udnyttelsesgrad
    EU´s genopretningsfond har afsat 1.000+ mia. kr. til medlemslandenes digitaliseringsinvesteringer i perioden 2021-2026 hvilket udgår stor forretningsmulighed
    Overordnet er der ingen tegn på afmatning i efterspørgslen efter opgaveløsninger
    Q1 2023 var meget positivt, og kunne reelt signalere en turnaround. Med stigende omsætning +12.3%, et frit cashflow der var næsten var 3 doblet, signalerer nye positive tider for 2023 og fremover.
    Indtægter fra det offentlige segment steg med +17.1 %, hvor de private steg med +3.8%, så viser at man stadig har et solidt greb i de offentlige kroner.
    Mange af forretningsenhederne vokser med +20% organisk. Det er voldsomt, og minder om de vækstrater der i sin tid gjorde firmaet spændende.
    Man forventer at vokse forretningen i 2023 med 8-12%

    Man er et konsulenthus og har ikke de samme skalleringsfordele som firmaer med en software platform, og derfor mener jeg at værdisætningen skal være lavere.
    Udfordring med kvaliteten af medarbejdere på samme måde som andre i branchen. Da der reelt er for få ressourcer er der en meget stor udskiftning mellem virksomhederne der kappes om de samme konsulenter
    Man har haft store problemer med alt for store udskiftninger af medarbejderne det kræver alt for store udgifter i onboarding og stigende lønpres, samtidig med det ikke kan undgås at smadre den kultur man opbygget og tab af vigtig specialistviden.
    Opkøb kræver tid før de kan levere samme margins
    Lønsom vækst er vigtigt for at retfærdiggøre prissætningen og derfor kritisk at man får løst udfordringerne, før man begiver ud i nye opkøb
    Faldende margins.
    Steget 16% de seneste 3 måneder.
    Mulighed for at Europa vil være i recession i dele af året, og der skal generelt ikke meget til i øjeblikket for at projekter bliver udskudt, og presse margins og vækst.

    Med de vækstrater der er sat i vente for et konsulenthus, i en branche med mange aktører, syntes jeg stadig at prissætningen er for høj.
    Det er stadig helt vidt som der bliver byttet medarbejdere imellem de store.
    Mine overbevisninger er at de er i gang med turnaround og jeg tror også at guidance er meget konservativ, så derfor forstår jeg også godt hvis nogen begynder at finde den spændende igen.
    Ingen position.

    Hvad tænker i andre ? har i bidt til bollen oven på deres flotte start på året ?

    1 Reply Last reply
    8
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Fra debatten:

      Netcompany: Kan de levere god vækst og vedvarende høj profit:

      https://www.proinvestor.com/boards/112883

      1 Reply Last reply
      1

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger