Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Er der stemning for disse grafer?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
16 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej alle 🙂

    Er der stemning for, at jeg opdaterer disse grafer?

    a.) Det er en kombinations-graf, hvor man kombinerer ...

    • RSI-niveau på aktien
    • Er det tekniske RSI-signal stigende eller faldende på aktien
    • Er der købs-signal eller salgs-signal i MACD på aktien
    • Den seneste Omsætnings-udvikling i regnskabet år-til-år (Q1 2023 vs. Q1 2022)
    • Den seneste Indtjenings-udvikling i regnskabet år-til-år (Q1 2023 vs. Q1 2022)

    b.) I kan så bestille de 2 grafer (som er i det Excel-ark i har fået tilsendt), hvor i får ...

    • Regnskabs-oversigten
    • Den tekniske model, hvor i kan se om RSI er stigende og om der er købs-signal i MACD

    c.) Den vedhæftede graf er som sagt for det danske C25, men efterfølgende kommer ...

    • Det svenske S30

    • Det finske H25

    • Det norske OBX25

    • De danske LARGE CAPS udenfor Index

    • De svenske LARGE CAPS udenfor Index

    • De finske LARGE CAPS udenfor Index

    • De norske LARGE CAPS udenfor Index

    • De danske MID CAPS

    • De svenske MID CAPS

    • De finske MID CAPS

    • De norske MID CAPS

    • De danske (udvalgte) SMALL CAPS

    • De svenske (udvalgte) SMALL CAPS

    • De finske (udvalgte) SMALL CAPS

    • De norske (udvalgte) SMALL CAPS

    d.) Efterfølgende vender jeg det om, så oversigterne kommer som ...

    • INDUSTRIALS for alle 4 lande i Norden
    • HEALTHCARE for alle 4 lande i Norden
    • TECHNOLOGY for alle 4 lande i Norden
    • CONSUMER PRODUCTS or CONSUMER SEERVICES for alle 4 lande i Norden
    • MATERIALS for alle 4 lande i Norden
    • INSURANCE for alle 4 lande i Norden
    • BANKS for alle 4 lande i Norden
    • INVESTMENT COMPANIES for alle 4 lande i Norden
    • TELECOM for alle 4 lande i Norden
    • UTILITIES for alle 4 lande i Norden
    • OIL & ENERGY for alle 4 lande i Norden
    • OIL SERVICE for alle 4 lande i Norden
    • SHIPPING for alle 4 lande i Norden
    • REAL ESTATE for alle 4 lande i Norden (Dog kun for de største selskaber)
    • SEAFOOD PRODUCERS som er en speciel Helge Larsen slide
    • CARS som er en Tysk, Fransk, Italiensk, Kinesisk oversigt
    • LUXURY GOODS som er en Fransk & Schweizisk oversigt

    e.) Hvis der ikke er stemning, så dropper jeg det bare 🙂 Det er jo langt fra alle der gider at bruge så meget tid på aktier. Men det i f.eks. kan se lige nu på den danske C25 oversigt, er at de 3 bedste risk/reward cases lige nu, er ...

    • Bavarian Nordic
    • Jyske Bank
    • Nordea

    f.) Hvis i vil have oversigterne tilsendt, så i selv kan "klippe/klistre" i dem, så har i min mail-adresse, og så sender jeg dem til jer. Nogle af jer har allerede spurgt efter dem, og har fået dem tilsendt.

    g.) Det her er selvfølgelig kun for den mere aktive investor, der har tiden til at handle noget hyppigere, end buy-and-hold investoren.

    Lad høre? 🙂

    PS: Nogle af jer har spurgt, om det tekniske værktøj jeg bruger. Det er Borsdata.se og et abonnement koster 10 Euro om måneden for den lille pakke, og 25 Euro for den mere professionelle pakke, som er den jeg bruger.

    113054_TA_FA_Status_C25_08Jun.jpg

    1 Reply Last reply
    13
    • S Offline
      S Offline
      Stroka
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Dine oversigter på købs- og salgssignaler er et meget brugbart stykke værktøj for mig.

      1 Reply Last reply
      9
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Stroka...Det er de også for mig. 🙂

        1 Reply Last reply
        9
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Her er den opdaterede oversigt for det danske LARGE CAP Index, og der er altså 3 super cases hvor risk/reward er yderst positiv. Der er med andre ord, mulighed for ret stor upside. Disse 3 cases er:

          • Alm. Brand
          • DS Norden (Nogle steder bare listet som "NORDEN")
          • Torm

          FYI:

          • DS Norden er både Tank og Tørlast.
          • Torm er kun Tank.

          Hvis i er interesseret i at købe nogle af disse 3 aktier, og i ønsker at se den tekniske analyse, må i sige til. Regnskabs-oversigten kan i selv finde i det Excel-ark jeg har sendt til jer 🙂

          Next up, bliver oversigten for de danske Mid Caps, men det bliver først i morgen eller søndag.

          113102_TA_FA_Status_DK_LC_09Jun.jpg

          1 Reply Last reply
          9
          • P Offline
            P Offline
            PALO
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hej NordicStock, dejligt at du har mod på at være aktiv herinde igen. Jeg er meget enig med Stroka og Helge. Ser frem til dine opdaterede grafer - God weekend! 🙂

            1 Reply Last reply
            7
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Helt enig, det er fantastisk at have dig her 🙂 jeg har lært meget af at læse dine indlæg herinde. RSI værdierne, hvor finder du dem henne? Börsdata har dem mig bekendt ikke.

              1 Reply Last reply
              7
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Hej Milito,

                Jeg aflæser RSI værdien på Borsdata's tekniske graf som jeg danner i for hvert enkelt selskab.

                Er du med på hvordan du danner den tekniske model på Borsdata's brugerflade? ... eller skal jeg lave en lille billede-forklaring?

                1 Reply Last reply
                8
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Det må du meget gerne, men jeg tror jeg har fundet dem over i terminal delen samt i kurvedelen. Der er rigtig mange muligheder som jeg må dyrke mere 🙂

                  113119_2023_06_10_22_59_48.png

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • P Offline
                    P Offline
                    PALO
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Er DK, NO, SE og US kurserne live eller er der 15 min forsinkelse på Borsdata med premium? 🙂

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      DK, SE og FI er intraday med 15 min forsinkelse imens at NO ikke trackes før end-day. US kræver det helt dyre abonnement som jeg ikke har forsøgt mig med, så der må jeg melde pas.

                      Link Preview Image
                      Intraday | Börsdata

                      favicon

                      (borsdata.se)

                      15 mins delay er helt ligesom i Tradingview, som de i hvert fald har den grafmæssige del fra. Delayet er ikke så vigtigt for mig, men hvad angår det manglende intraday for NO hopper jeg tit over direkte på Tradingview, da de har intraday med 15 min delay. På Tradingview er der også nogle community indikatorer som er ganske interessante.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • P Offline
                        P Offline
                        PALO
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        Tak for svar! Jeg bruger selv Tradingview og synes det fungerer rigtig godt, selvom der er 15 mins delay. 🙂

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #12

                          Tak for opdateret DK LARGE CAP oversigt NordicStock.
                          D/S Norden og Torm ser spændende ud.

                          DNORD:
                          Kurs: 358 kr.
                          Kursmål: 450-550 kr.
                          Kurspotentiale: 26%-53%

                          MACD har krydset op ↑
                          RSI 41 ↑
                          Har holdt januars supportniveau.
                          Har et gap omkring 400 kr.


                          TRMD_A:
                          Kurs: 173,3 kr.
                          Kursmål: 251-281 kr.
                          Kurspotentiale: 45%-62%

                          MACD er ved at krydse op ↑
                          RSI 38 ↑
                          Har holdt januars supportniveau.

                          113129_DNORD.png
                          113129_TRMD.png

                          1 Reply Last reply
                          8
                          • V Offline
                            V Offline
                            Venture
                            wrote on sidst redigeret af
                            #13

                            Hej Nordicstock, ja, dine grafer og oversigter er i allerhøjeste grad brugbare ?

                            1 Reply Last reply
                            9
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #14

                              Hej Milito 🙂

                              Jeg er nysgerrig på de 3. variable du har lagt ind, kaldet BB (Bolinger Band). Hvad fortæller den, som RSI ikke fortæller?

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #15

                                Det handler blot om at jeg er ved at udforske BB nærmere og om det kan passe at BB og RSI er en velfungerende kombination. Umiddelbart er jeg skeptisk ved at gøre det for kompliceret, men det bunder i at jeg tilfældigt stødte på en artikel og en Youtube video med en, som for sjov har forsøgt sig at programmere en kombination for at se om den var effektiv.

                                Just a moment...

                                favicon

                                (randerson112358.medium.com)

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #16

                                  Her er den opdaterede oversigt for det danske MID CAP Index, og der er altså 2 gode case hvor risk/reward er positiv. Der er med andre ord, mulighed for en pæn upside.

                                  =============================

                                  Det er ...

                                  • Brdr. Hartmann
                                  • Tivoli

                                  Er der nogle af jer der er friske på at lave de tekniske modeller på Brdr. Hartmann og Tivoli?

                                  Regnskabs-oversigterne har i jo i det Excel-ark jeg har sendt til jer.

                                  =============================

                                  På observationslisten har jeg ...

                                  • Solar
                                  • cBrain
                                  • North Media

                                  ... og der må i gerne hjælpe mig, med at holde øje om de går i teknisk "KØB" i MACD i de kommende dage/uger.

                                  =============================

                                  113255__Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_16jun23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #17

                                    Her er den opdaterede oversigt for det svenske S30 Index.

                                    Der er en lidt bekymrende "Teknisk" udvikling i graferne for hvert selskab, som er noget modsatrettet i forhold til en ret imponerende 1. kvartal 2023 regnskabs-sæson.

                                    Der er dog et par gode cases blandt de svenske bank-aktier, hvor risk/reward er positiv.

                                    =============================

                                    Det er ...

                                    • Nordea
                                    • SEB A
                                    • Svenska Handelsbanken
                                    • Swedbank

                                    =============================

                                    På observationslisten har jeg ...

                                    • Essity
                                    • Evolution
                                    • SKF
                                    • Volvo

                                    ... og der må i gerne hjælpe mig, med at holde øje om de går i teknisk "KØB" i MACD i de kommende dage/uger.

                                    113317_Teknisk_status_Sverige_S30_19jun23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    4

                                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                    With your input, this post could be even better 💗

                                    Tilmeld Log ind

                                    • Log ind

                                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                    • Login or register to search.
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Debatforum
                                    • Seneste
                                    • Populære
                                    • Bruger