Zealand Pharma - djævlens advokat
-
Helge - Tak for at du sætter dette lidt i perspektiv.
-
Hei Wee - Tak for svar på mit indlæg. Jeg vil lade mit bidrag til denne debat stoppe her. Jeg tror vi begge har gjort det klart hvor vi står. Håber at andre til gengæld vil give udtryk for deres syn på ZP og hvilken betydning indlæg har på aktiehandel.
-
Det var så lidt Eliot. Jeg har været i gamet på de sociale aktiemedier siden starten af nullerne. Dels som skribent på et utal af dem i ind- og udland - og siden 2014 som redaktør på ProInvestor.com samt som ejer, administrator og moderator for aktiegrupper og sider på Facebook, Twitter m.fl.
Det er min klare overbevisning, at velskrevne indlæg og generel hype blandt private investorer nemt kan rykke kursen på små illikvide aktier.
Den slags er ganske almindeligt i mange Facebookgrupper, men er ikke noget, vi har haft problemer med på ProInvestors platforme i de seneste mange år.
At gode positive indlæg, chat og debat på ProInvestors platforme skulle kunne betyde noget som helst på aktiekursen i store aktier som f.eks. Zealand Pharma regner jeg som helt usandsynligt.
Her er det mere Mio-klubben og Euroinvestor som har meget stor gennemslagskraft og betydning sammen med alle de meget positive analyser fra danske banker, AktieInfo m.fl. og dem de store udenlandske finanshuse har lavet på aktien.
PS: Som skribent bør man altid disclaime i indlæg, hvorvidt man selv har aktien.
-
Hvad kursen bør og skal være er ikke min kompetance.
ZP har en achilleshæl i manglende salgsafd, hvorved enhvert estimat på indtjening er til grin.
Jeg håber at ZP snarest kommer med aftaler og derved kaster lys på hvad udviklingomk. kan kaste af i indtjening gennem aftalte salgskanaler. Fedmemedicinen skal markedsføres gennem?
NOVO eller de andre store Fedmemedicin leverandører?
Tror at ZP kan overraske, hvis aftaler indgås ( uden WoW effekt, og en smule realistime ).
Jeg er ude af ZP og mistede det seneste kursridt og tror stadig på aktien. -
Data shows nearly 19% weight loss in people with overweight or obesity in Boehringer Ingelheim and Zealand Pharma Phase II trial with survodutide (BI 456906)
https://proinvestor.com/boards/113406/ -
På overfladen ser det umiddelbart godt ud. Har ikke nået at dykke ned i tallene endnu. Om det er 17,18 eller 19% vægttab betyder ikke så meget. Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg er det bivirkningerne som man skal fokusere på. Og et frafald på ca 25% er meget højt. Når jeg har tid vil jeg dykke ned i tallene.
Weee
-
Game over for Zealands fedmeprodukt.
Der er simpelthen for mange bivirkninger og jeg tvivler på at det kommer i fase 3.
Weee
-
Game over allerede? Boehringer virker rimmelig sikker på at de mange bivirkninger kan mitigeres ved at dosere langsommere. Vi får at se.
"Recipients of rival GLP-1/glucagon agonists often experience gastrointestinal side effects, and survodutide appears to be no exception. Treatment discontinuation due to adverse events occurred in 24.6% of treated participants (compared to 3.9% of placebo-receiving participants), mainly due to gastrointestinal adverse events, which was expected, according to Jamal.
Most of the discontinuations due to adverse events occurred during the rapid dose-escalation phase and could be mitigated with more gradual dose escalation.
"What we'll take forward into the phase 3 is that we will have a much lower titration-probably somewhere around every four weeks as opposed to every two weeks that we've had in phase 2," he said. "We will allow plenty of flexible titration throughout the trial in phase 3."
-
Wee - Ja, jeg tror netop vi skal sige "vi får at se" men "game over" syntes jeg er for tidligt at tale om. Der er en del mave-tarm bivirkninger og mere end hvad der er acceptabelt, hvis dette skulle være standard behandling. Jamal taler dog om at dette kan modificeres. Jeg vil dog sige at hvis vi ser tilnærmelsesvis det samme niveau i bivirkninger i fase 3 så er det "game over". Så lad os se hvad der sker i fase 3.
-
Læs nu hvad Per Hansen rent faktisk skriver omkring bivirkningsprofilen:
"Negativt
De præsenterede data var hårde sager. Både med hensyn til vægttab, men formentlig også med bivirkningsprofil. Designet af fase 3, vil formentlig forsøge at justere rigtigt og bygge bro på det"
-
Han skriver ikke særligt meget om bivirkningerne - nærmest ingenting. Og han spår en pæn stigning i aktien.
Bivirkningerne er alarmerende høje og at Per ikke kommer ind på det forstår jeg ikke.
Tilgengæld bliver der skrevet en masse om selve vægttabet og om resultater, som potentielt kan gøre det nye middel 'best in class'
Med den bivirkningsprofil er der INTET der tyder på at det kan blive "best in class"
At undlade at skrive uddybende om så seriøse bivirkninger mener jeg personligt er vildledende eller i bedste fald sjusk.
Weee
-
Weee...Både ved Novos Wegovy og Lillis tirzepatid er de hyppigste bivirkninger mave-tarmrelaterede som kvalme og opkastning, diarré, forstoppelse og mavesmerter. Det er altså helt almindeligt ved den type lægemidler.
Boehringer melder i den forbindelse ud, at det høje antal tilfælde i fase 2 højst sandsyneligt vil mindskes i fase 3 studiet ved langsommere eskalering af dosis.
Jeg kan tilføje, at jeg har en bekendt som af sin læge har fået reguleret sin dosis af Wegovy ned netop pga opkastning og diarré.
-
"Jeg kan tilføje, at jeg har en bekendt som af sin læge har fået reguleret sin dosis af Wegovy ned netop pga opkastning og diarré."
Min hustru har en veninde hvor helt det samme er blevet gjort. Det står jo ikke mejslet i sten, at en helt bestemt dosis skal gives og efterfølgende fastholdes uden at det kan reguleres.
-
Dansk væksthåb jagter bid af gyldent kæmpemarked: »Vi kan blive den næste Genmab«
Zealand Pharma kan blive det tredje medicinalfirma med et højeffektivt slankemiddel efter Novo Nordisk og konkurrenten Eli Lilly, mener topchef Adam Steensberg.
Dansk væksthåb jagter bid af gyldent kæmpemarked: »Vi kan blive den næste Genmab«
Zealand Pharma kan blive det tredje medicinalfirma med et slankemiddel efter Novo Nordisk og konkurrenten Eli Lilly, mener topchef Adam Steensberg.
Finans (finans.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind